kan een (parelhoen)ei tegen water of gaat het dan rotten van binnenin?

ik heb parelhoenen die eieren gelegd hebben, nou zijn die eieren nat geworden. Kan ik ze nu nog eten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Ja je kan ze nu nog gewoon eten.

De eierschaal is juist bedoeld om het ei te beschermen en het kan dan ook gewoon tegen een spatje water.
Eieren kunnen niet goed tegen een fluctuerende temperatuur. Daarom zitten ze in de koelkast ook achter plastic zodat ze niet elke keer een vlaag warme lucht krijgen als je de koelkast open doet.

Het kan wel dat ze niet meer goed zijn door ouderdom.
Tjek daarom als je eigen eieren door je beslag heen doet eerst in een schaaltje.
Je kan ook nog kijken in een bak met water of ze goed zijn. Een drijvend ei is niet goed meer. Het ei is dan gaan roten en dan vult de luchtkamer in het ei zich verder waardoor het gaat drijven.

http://ed.ted.com/lessons/the-game-changing-amniotic-egg-april-tucker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
eierschalen zijn redelijk poreus... ik zou het wel gewoon proberen (het ligt er aan hoe lang ze in het water hebben gelegen en hoe vies het water is), maar ruik eerst ff goed aan de inhoud van het ei. Bij een gek luchtje: niet doen! Verder een plusje.