Hoeveel slierten spaghetti zitten er in 1 gemiddeld bord spaghetti?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.9K
Amadea
10 jaar geleden
Maakt dat ergens om uit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet weet hoeveel je moet maken, en je geen weegschaal hebt of niet in de hand kan schatten, is tellen een vrij accurate methode om aan een portie te komen.
Amadea
10 jaar geleden
Dan was het beter te vragen hoeveel slierten nodig zijn om zoveel gram te krijgen. Bovendien zit er verschil tussen witte en volkoren spaghetti. Zowel van hoeveel je er van nodig hebt als hoeveel het weegt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk niet. Ten eertste moet je dan weten hoeveel een gemiddelde portie is, ten tweede moet je dan gaan rekenen. Nu hoeft de vrager alleen maar te tellen (anders moet hij rekenen en dan tellen), dat maakt het dus alleen maar lastiger voor iemand zonder weegschaal. "Bovendien zit er verschil tussen witte en volkoren spaghetti." Dan zal hij aan moeten geven welke hij eet. Wat is exact het verschil in gewicht per portie?

Antwoorden (2)

Uitgaand van een gemiddeld bord en een gemiddelde eter, tussen de 15 en 25 slierten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Factor 10 onjuist in sommige gevallen, min dus.
Uitgaand van 100 gram ongekookt kom ik op 153 slierten (dit zijn wel wat dunnere slierten).

Toegevoegd na 15 minuten:
Antwoord gaat over witte spaghetti.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
153 is geen gemiddelde maar bij een kleine portie met dikke slierten zou je nog rond de 70+ slierten uit moeten komen. 200 zal het maximum zijn wat een "normaal" persoon zal eten.