Is ham meer dan vijf maanden houdbaar in de vriezer?

Thuis ligt er al vijf maanden een pakje met ham in de vriezer. Het pakje is gelijk na aankoop in de vriezer gelegd. Is dit pakje ham nog houdbaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

Nee. Er staat ongeveer 2 maanden voor om bevroren vlees goed te houden in de vriezer. Mits het gelijk ingevroren is na aankoop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staat dat het gelijk in de vriezer is gelegd..
Lijkt mij nog prima te eten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou succes dan... Hoop dat je een wc bij je hebt. Kijk het antwoord onder mijn antwoord maar.
Bewaartijden. Diepvries -18 ºC
Bacon, Cervelaatworst, Ontbijtspek, Rookvlees
(Gezouten Vleeswaren) 1 - 3 maanden
Boterhamworst, Gebraden Gehakt, Gekookte Worst
Gelderse worst, Leverkaas, (Smeer) Leverworst
(Gekookte Vleeswaren) 3 maanden
Casselerrib, Ham, Kipfilet 3 maanden
Fricandeau, Rosbief 3 maanden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, al bewaar je het een jaar of nog langer, de ham zal niet bedorven zijn. Wel gaat de smaak achteruit. En in de vriezer kan ook het vocht zich langzaam verplaatsen, zodat het na het ontdooien kan voorkomen dat de ene kant van het pakje helemaal droog is, en de andere kant te nat. Maar ook dan: goed te eten.