Koel, droog en donker bewaren; dan gaat dit soort zoete artikelen zeer lang mee.

Als ik NRC Next mag geloven - en dat doe ik wat betreft de opmerking over 'hard snoep' - dan geldt:

"Stroop, hard snoep en frisdrank kan zelfs één jaar tot járen na de houdbaarheidsdatum bewaard worden."

Geldt dus ook voor lolly's en zuurtjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op de bronsite is te lezen:

Sommige producten bederven niet en zijn op een donkere en vooral droge plaats jaren houdbaar.

•Zout
•Suiker
•Maïzena, aardappelmeel, custardpoeder en andere bindmiddelen.
•Snoep: kauwgom, zuurtjes, toffees, drop, pepermunt.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jarenlang. Want ze bestaan hoofdzakelijk uit suiker, en dat is lang te bewaren.
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Als je zorgt dat ze droog blijven niet. Vocht is natuurlijk niet goed. Dus een goed afgesloten trommeltje is wel nodig.