Via de wortels haalt de plant voedingsstoffen uit de grond en het water.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Niet alleen de andijvieplant, maar alle planten halen hun voedsel uit de grond, daarom is het belangrijk dat de grond gezond is. Dit gebeurt door het bemesten met koemest en/of kunstmest.

Biologisch gebeurt het met koemest, er wordt geen kunstmest gebruikt. Er wordt niet bespoten, maar onkruid gewied en geschoffeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene planten doen aan fotosynthese: ze zetten kooldioxide, zonlicht en water om in koolhydraten, waar ze van groeien, en zuurstof. Ze hebben maar heel weinig voedingsstoffen uit de bodem nodig. Een aantal meststofjes zoals zouten, en per plant is het verschillend welke stofjes dat dan zijn en in welke verhouding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wortel is het ondergrondse deel van de andijvie plant, waarmee deze water en opgeloste voedingsstoffen uit de bodem opneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ongelofelijk hoe planten aan voedsel komen, en eigenlijk heel simpel. Ze gebruiken uit de grond alle voedingsstoffen die er maar zijn. Stel je voor.. elke cel die jij in je hebt gehad wordt hergebruikt. De bruikbare stoffen ook. Elk H2O deeltje in mij wat ik straks uit ga piesen heeft nog een heel lange weg te gaan. En wie weet wel naar de andijvie.
Alles heeft zijn balans. Gelukkig maar!