Kan ik een kippenpoot van de keurslager ontdooien? Zo ja hoelang?

Toegevoegd na 12 minuten:
Kan ik het in de oven ontdooien? En hoelang

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
ronron1212
10 jaar geleden
wil je weten hoe lang het ontdooien duurt of hoelang daarna nog houdbaar?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik wil graag weten of ik de kippenpoot in de magnetron kan ontdooien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoelang

Antwoorden (2)

Altijd voorzichtig zijn met vlees, vooral met kip, leg hem in de koelkast om te laten ontdooien, dat duurt een uurtje of 6, vanavond gaat dat dus niet meer lukken op deze manier, wel met hulpmiddelen zoals een magnetron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben een magnetron combi dus ook met ontdooi stand
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Controleer gewoon iedere 10 minuten hoe ver het is. Dat kun je doen door op de kip met een vinger te duwen, dan voel je wel hoever hij is.
Succes, een precieze tijd is helaas niet te zeggen.
Gewoon in de oven van je magnetron. Eerst de kippenpoot van de slager wegen. Moderne magnetrons hebben voorkeurprogramma's om te ontdooien. Eerst kiezen wat je ontdooit en dan het gewicht kiezen; de oven van de magnetron doet de rest. Wel moet je een paar keer de poot van de slager omdraaien.

Als deze mogelijkheid niet op je magnetron zit biedt het instructieboekje uitkomst. Daar staat per vleessoort in bij hoeveel gewicht hoelang het duurt de kippenpoot van de keurslager te ontdooien. Voer de instructie uit, je moet er wel bijblijven om de poot om te draaien, en hij is ontdooid.