Waarom smaakt kaas van de markt zoveel beter als duurdere kaas van de supermarkt?

Supermarktkaas is vaak smaakloos, de marktkaas is veel lekkerder.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Kaas van de markt smaakt beter dan de voorverpakte kazen van de supermarkt. Maar wat bij de kaasboer op de markt vooral prettig is, is dat er heerlijk veel keuze is, dat je mag proeven en dat je er persoonlijk geholpen wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik haal mijn kaas bij de boer thuis. De kaas smaakt vele malen lekkerder dan uit de supermarkt en is veel langer houdbaar.

De reden dat veel mensen het toch bij de supermarkt halen is gemak. Eén rondje door het pand en je hebt al je voer voor de rest van de week.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit is geen antwoord op de vraag..de vraag was:''Waarom smaakt kaas van de markt zoveel beter als duurdere kaas van de supermarkt?
''
het is deels psychisch en deels kwaliteit.
in supermarkten wordt de kaas bewerkt met chemische troep(niet altijd)zodat het langer houdbaar blijft voor de klant.

de kaas bij de boer is lekkerder omdat het vers is en omdat wij DENKEN dat het lekkerder is omdat het zogenaamd verser is.

ook kan het aan de kwaliteit liggen. ik bedoel, je kan euroshopper kaas kopen of kaas van de boer. dan is de keuze snel gemaakt als je naar de kwaliteit kijkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als groot liefhebber van "Old Amsterdammer" spreek ik deze sugestie dat kaas van de supermaarkt smakelozer is dan die van de markt volledig tegen...

Het is puur een kwestie van 'appels met peren vergelijken'...

Wanneer je op de markt, of bij de kaasboer in zijn winkeltje een stuk kaas haalt dat tevens ook in de supermarkt verkrijgbaar is. Dan is het praktisch onmogelijk dat hier smaakverschil in zit...

Je kunt ook zeggen dat je met de auto sneller van A naar B bent dan met de trein. Verschil is alleen dat je auto voor de deur staat en dat je naar het treinstation in veel gevallen eerst met de bus moet, om vervolgens van het treinstation met de bus naar de plaats van bestemming moet...

Dit is in mijn visie dezelfde smakeloze vergelijking als kaas A bij de supermarkt en kaas B bij de kaasboer...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zit wel degelijk verschil in smaak en kwaliteit bij kaas. Goedkope, 'zweterige' kaas van o.a. de supermarkt smaakt bijna nergens naar, maar je kunt bij een supermarkt óók heerlijke kwaliteitskaas kopen. Daar betaal je dan wèl meer voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kaas uit de supermarkt in vaak fabrieksmatig gebproduceerde kaas met allerlei toevoegingen, kaas op de markt komt van vaak van kleinschalige kaasmakers (kaas boederderijen) die niets of minder toevoegen. Een groot verschil is wel dat kaas van de markt sneller aan bederf onderhevig is.