Waar vind ik in de zomer chocoladeletters?

Het museum waar ik vrijwilligerswerk doe die heeft binnenkort een tentoonstelling voor kinderen over letters. Met de titel van a naar chocola. En nou willen we ook een alfabet van chocoladeletters er neerzetten maar waar vind je die om deze tijd van het jaar?

Toegevoegd na 10 minuten:
Degene die de tentoonstelling inrichten krijgen net een mailtje dat we (niet meer eetbare) letters opgestuurd krijgen voor de tentoonstelling !!! Maar antwoorden mogen best nog gegeven worden !

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Dat kan via verschillende websites het hele jaar door.

Bijvoorbeeld via deze: http://www.chocotelegram.nl/chocoabc.aspx

Op die website staat:

"Wanneer we denken aan een chocoladeletter, denken we al snel aan Sinterklaas. Maar de chocoladeletter kan ingezet worden voor ieder moment van het jaar! Bijvoorbeeld met een productintroductie of Valentijnsdag."

en

"De chocoladeletters worden verpakt in een mooie kadodoos en zijn al vanaf 1 stuk leverbaar. Vandaag voor 17.00 uur besteld, kan morgen al worden geleverd."
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit zou vermoedelijk de goedkoopste oplossing zijn.
Dus vandaar dat ik dit als beste antwoord kies! Bedankt voor de mensen die gereageerd hebben!

Andere antwoorden (3)

Een bakker die met chocolade werkt of een chocolatier kan ze ook rond deze tijd van het jaar natuurlijk altijd maken. Alleen kan dat een kostbare zaak worden en ik weet niet of het museum daar een budget voor heeft. Misschien dat als je het verhaal uitlegt aan de persoon die de letters maakt, dat je ze wel met korting of gratis kunt krijgen.

Bij supermarkten zul je ze waarschijnlijk niet meer kunnen krijgen, aangezien die alles voor dumpprijzen na Sinterklaas verkopen. Ik heb ooit rechtstreeks van een fabriek gehoord dat de letters die ook na de kortingacties na Sinterklaas niet verkocht zijn, gewoon teruggingen naar de fabriek waar ze werden omgesmolten tot andere chocolade lekkernijen (dit ging echter wel om de luxe letters van de warenhuizen - of het bij de supermarktletters zo gaat, durf ik dus niet te zeggen).

Toegevoegd na 7 minuten:
Met chocolatier bedoel ik overigens ook speciaalzaken, zowel op internet als in het echte leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zag ze volop in de vele chocoladewinkels in Brugge. Wellicht gaat iemand daar binnenkort naar toe?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In spanje .