Waar kan ik cornmeal kopen? (voor corndogs)

Ik heb een recept gevonden voor corndog muffins.
Hierin wordt cornmeal gebruikt.
De muffins zien er ook wat gelig uit.
Nu zag ik dat ze bij AH maïsmeel verkopen, maar daar staat bij dat het witte maïsmeel is.
Is dit de verkeerde of is er maar 1 soort maïsmeel?

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
moet wel gele zijn! http://www.smulweb.nl/recepten/1019743/Amerikaanse-corn-dogs

Het beste antwoord

Ik heb ze eens gemaakt met gewoon een zak polenta. Het beste neem je dan de middelgrove maling (gries 475-600) Corndogs worden over het algemeen met deze maling gemaakt.
Ik had een pak Amerikaanse pannenkoekmix en heb dat gebruikt voor het beslag.

Ik nam 5 delen Amerik.pannenkoekmix, 2 delen (Polenta)maïsmeel, 4-6 delen melk
(ligt aan de aangave op het pak), 2 eieren, ½ theel. zout en ¼ theel. peper.

Roer hiervan een beslag en laat dit 15 min. rusten. gebruik je bloem of zelfrijzend bakmeel, maak het beslag dan iets dunner dan wenselijk is omdat de polenta en de bloem nog vocht opnemen , waardoor het uiteindelijk toch de juiste dikte heeft.
Is het te dan nog te dun, doe er dan wat bloem of maïsmeel bij en is het te dik, doe er dan wat melk bij tot het de juiste constitentie heeft.
Hoe dikker het beslag is , hoe dikker de laag om het worstje wordt.

Terwijl het beslag rust, kan je de worstjes aan prikkers doen.
Giet het beslag dan in een hoog glas waarin je het worstje kan dopen.
na het onderdippen en iets uitlkken, gaan de worstjes in het frituurvet. In een paar minuten zijn ze klaar. De buitenkant is dan mooi goudbruin en krokant.
amc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet waar je woont, maar hier bij ons in de buurt verkopen ze cornmeal bij AVEVE.
En inderdaad zoals je verschillende soorten tarwemeel hebt zijn er ook verschillende soorten maïsmeel.
Elke soort maïsmeel heeft zijn toepassingen net zoals tarwebloem (of andere soorten meel)
Welke soort je wil gebruiken hangt een beetje af van je persoonlijke voorkeur en waarvoor ze moet dienen. Een hele grove soort moet je natuurlijk niet gebruiken voor muffins en een zeer fijne soort ge je natuurlijk niet gebruiken om couscous te maken....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maïsmeel kan ik bij een Turkse winkel kopen.Toko,s verkopen het ook
maar praktisch elke winkel die Biologisch producten verkoopt of een
reformwinkel en ook de meeste zaken die Natuurvoeding verkoopt kan je het kopen ,
maar vraag wel om paterserie anders kom je thuis met polenta en dat is niet slecht
maar niet geschikt om koekjes of cupcakes mee te maken,dat is goed voor een warme maaltijd