Kan je spareribs (bereid) nog eten de volgende dag? (zie info)

Het eten dat ik heb besteld is er nu, en was bedoeld voor mij en een vriendin.
Alleen die vriendin die staat vast in de file en komt waarschijnlijk niet meer.
Nu vroeg ik mij af of spare-ribs, besteld bij een bezorgrestaurant, die al bereid zijn, de volgende dag nog goed zijn?
En zo ja, hoe bewaar je ze het beste?
In de koelkast? Invriezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
65.5K

Het beste antwoord

Ja hoor je kunt ze prima een nacht bewaren en dan de volgende dag opeten. Zorg er wel voor dat je het vlees afdekt (alluminium folie of plastic) en daarna in de koelkast bewaard. Je zou het ook in kunnen invriezen en een week later opeten, het word er alleen niet lekkerder op.

Tip: Smeer het vlees even in met olijf olie voordat je het in de over verwarmd. (150 graden hete lucht)

Smakelijk :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de koelkast en de volgende dag even in de oven doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze avond gewoon in de koelkast en morgen bestrijken met een beetje honing en dan voor 7 minuten op 500 Watt in de microgolfoven, microwave zoals jullie dat noemen :-) en dan lekker smullen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
"Wij" (Nederlanders) noemen zo'n ding een magnetron. Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Microgolfoven of http://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetron_(oven) staat daar iets leuks over vermeld: "In Nederland wordt het apparaat magnetron genoemd en in Vlaanderen meestal microgolfoven of kortweg microgolf. Daarmee is Nederland waarschijnlijk het enige land waar de oven genoemd is naar de interne component die de microgolfstraling opwekt, het magnetron. In Vlaanderen en in de rest van de wereld is de naam gebaseerd op de werking van de oven met microgolven."
Zo snel mogelijk afgedekt in de koelkast en de koelkast op hoogste stand omdat het vlees mischien nog warm is. Hierdoor vermijd je dat de koelkast teveel opgewarmd. Dus geen heet voedsel in de ijskast. Volgende dag voldoende opwarmen.
Niet vergeten om de ijskast terug op normale stand te zetten als het vlees koud genoeg is
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd: "Laat warm (of heet) voedsel eerst afkoelen voordat je dit in de koelkast zet!".