Kan je fondant uitrollen op huishoudfolie ?

Kan je fondant in huishoudfolie inpakken en het dan met een deegroller zo uitrollen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (2)

Wanneer je fondant of marsepein gaat uitrollen, strooi dan eerst wat poedersuiker om plakken aan je aanrecht te voorkomen. Bij fondant kun je ook maïzena gebruiken. Gebruik nooit bloem!
Wrijf evt. ook je deegroller lichtjes in. Rol 2 tot 3 keer een klein stukje uit, til de lap op en draai een kwartslag. Blijf dit herhalen, en strooi zo nodig wat extra poedersuiker op je werkblad. Bepaal hoe groot je lap moet worden (bijvoorbeeld door een touwtje te knippen dat precies over je taart past. Wanneer de lap dezelfde omtrek heeft als het touwtje, is de lap groot genoeg). Om de lap op je taart te leggen, vouw je de lap half over je deegroller en til je hem met de deegroller tot boven de taart. Vouw dan de lap weer terug.
Ga je vaker taarten maken, dan is uitrollen op een stuk doorzichtig plastic tafelkleed een aanrader. Dit plakt (bijna) niet en je kunt de uitgerolde fondant of marsepein er gemakkelijk mee op de taart leggen. Je hoeft alleen het kleed nog voorzichtig van de lap los te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal heel lastig gaan omdat het wegschuift.
Je kunt fondant het beste uitrollen op een vinyl tafelkleed.
Als ik je een tip mag geven; neem om te rollen een rol waarop huishoudfolie zit. Haal hem uit de verpakking en rol hem zo over het fondantpakket. Rolt lekkerder dan een deegroller en plakt ook niet als je goede fondant hebt. Bij eventueel toch plakken kan je beter dun maizena strooien dan poedersuiker. Poedersuiker blijft vaak toch wat zichtbaar als witte spikkeltjes is mijn ervaring.
amc