wat kun je eten als je tand is afgebroken?

ik heb mijn tand gebroken ik krijg pas vanavond om 19:15 een vulling maar ik heb honger kan ik eten en wat ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (4)

Je moet je tand ontzien (met andere woorden: niet gebruiken). Dus soep, vla, yoghurt...alles wat je niet echt hoeft te kauwen. En als je kauwt dan even aan de andere kant van je mond.

Je kan anders ook eten pureren en zo eten.

Succes met je vulling.
10 jaar geleden
Alles wat niet zeer doet en erg blijft plakken.
Erg zoet, erg koud en erg heet denk ik dan aan. En geen toffee e.d.

Voor die tijd goed tanden poetsen !!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt een hard gekookt eitje eten om het `hongergevoel` even te temperen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik raad je aan om pap(niet te warm) te eten en dan natuurlijk aan de andere kant dan de afgebroken tand zit. Je kunt ook veel lauw/warm drinken, dat geeft ook een "vol"-gevoel.