Wie kan er mij adressen (omgeving gorinchem) van boerderijen geven die producten verkopen die ze daar produceren? met name vlees?

Hoeft niet speciale winkel bij te zitten, want die maken het alweer een stuk duurder. Ik ken er wel een paar, maar ben eigenlijk op zoek naar Lamsvlees. Boerderijen waar ik een heel lam kan kopen (geslacht uiteraard!)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je een boerderij vindt die vlees verkoopt van een lam (of welk ander dier dan ook) die daar geslacht is, dan is er een zeer grote kans dat het dier illegaal geslacht is, want op enkele uitzonderingen na is het slachten van vee in de boerderij strikt verboden.
Er zijn slechts enkele boerderijen die over een slachtvergunning beschikken.

Wat je wél kan vinden is een boerderij die hun eigen dieren door een erkende slager laat slachten, en vervolgens het vlees verkoopt in de boerderij. Je hebt veel van deze boerderijen, ook in de omgeving van Gorinchem. Zie via de link (zoek maar op meerdere provincies, want Gorinchem staat uiteraard aan de grens van 3 provincies)

In ieder geval de NVWA houdt de lijst bij van alle bedrijven in Nederland die een erkenning hebben voor het slachten van dieren. Zie de andere link. Hiertussen zitten ook de hele grote industriële slachthuizen, maar als je zoekt op plaats, dan vind je ook de lokale kleine slagers in je eigen omgeving.

Nog een optie is dat je adressen probeert te vinden onder de zoekterm "zelfslachtende slager" met een zoekmachine.

Veel succes ermee!!