Hebben eskimo's ook een koelkast?

De kou buiten is natuurlijk genoeg, om de boel te diepvriezen. Staat dat koude biertje in de koelkast, of doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Het biertje zou bevriezen buiten en te warm staan binnen dus ja een koelkast is nodig om al hun voedingsmiddelen goed te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan heb je het over het nomadendeel van die volken.
En slepen die een ijskast mee?
Dan toch zeker geen electrische..........:=))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo nomadendeel? Al wonen ze in huizen: buiten is het te koud en binnen is het te warm dus ze hebben een koelkast nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze slepen dan minstens een electrische koelbox mee en een generator want ze willen ook gewoon kunnen eten en drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zullen er ook wel zijn ja.
Maar zo ging het niet bepaald in de documentaire die ik gezien heb. Trouwens: ik sleepte nooit een koelbox mee toen ik nog rondtrok
met de tent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werd jij toen 's ochtends wakker met bevroren melk, brood, aardappelen, vlees en groente, water en bier/cola weet ik veel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, want ook dat had ik allemaal niet bij me........
Het Eskimovolk wat ik bedoel, sleepte ook dat allemaal
niet mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat eten ze dan? Alleen maar ijs?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
momo, het gaat om bier..als ze bier drinken, lijkt het me ook dat je ervanuit kan gaan dat zij koelkasten ed hebben..
Ja een eskimo gebruikt een ijskast, maar om alles figuurlijk warm te houden.
Wij hebben een ijkast omdat onze leefomgeving warmer is dan in de ijskast.
Bij de eskimo is de leefomgeving veel kouder dan in de ijkast en daarom houd deze ijkast alles relatief warm.
Robby Bb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ja?
Die mensen leven toch ook vaak gewoon in huizen
waar ze het warm stoken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij is het een woordspeling gezien de het grote verschil met de buitentemperatuur. soms wel -50° en dan kan je wel enigzins spreken van warm houden.
Dan gaat het er maar om over welke Eskimo's jij het hebt.
Eskimo is de verzamelnaam voor inheemse bevolkingsgroepen die Groenland, het noorden van Canada, Alaska en het uiterste oosten van Siberië bewonen.

Daar zijn groepen die rondtrekken en in tenten leven,
of nog een iglo bouwen.

Maar er zijn ook hele grote groepen die gewoon in dorpen wonen,
in gewone huizen met verwarming en ja.........tegenwoordig ook een ijskast.

Op de afbeelding het dorp Igloolik. Daar wonen Inuit, zoals veel "eskimo's,
zichzelf noemen.

Toegevoegd na 13 uur:
Hier nog een aardig artikel:
http://mythicjourneys.org/bigmyth/fullversion/password011/myths/nederlands/ned_inuit_culture.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De mensen die rondtrekken hebben heus wel een electrische koelbox hoor!