Zijn alle merken van Superunie (1 de Beste, Markant, Perfekt, Plus, Spar) precies dezelfde producten?

Bijvoorbeeld: is de limonadesiroop van Perfekt niet precies hetzelfde als Spar? En de chocoladepasta van 1 de Beste precies hetzelfde als van Markant?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Grotendeels wel, althans worden deze producten in dezelfde fabriek(en) gemaakt en de grondstoffen zijn ook in een groot percentage exact dezelfde.

Soms wil de klant (Spar, Hoogvliet, Plus, Digros...) toch een eigen draai aan zijn product geven, en dan wordt de formule enigszins aangepast. Met name voor vruchtensappen is dat een simpele kwestie van aan een paar knopjes zitten, en de inhoud van de flessen wordt net iets anders. In andere gevallen is dat een wat complexer proces.
En in andere gevallen weet ik dat twee vergelijkbare producten van Superunie in een totaal andere fabriek (en zelfs land!) gemaakt worden.

Dus het is niet met 100% zekerheid te zeggen dat ze allemaal exact dezelfde zijn, maar de kans is zeer groot dat alleen de verpakking anders is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, ja ik weet veel, maar mag niet alles vertellen, helaas... De kwaliteit is in ieder geval vergelijkbaar. De verschillen (als die er zijn) zitten eerder in de smaak, kleur, textuur, etc, en dat bepaalt de klant aan de hand van het type klant die ze hebben.
"Kwaliteit" in de zin van "beter" of "slechter" is écht vergelijkbaar, dus een kwestie van individuele voorkeur voor de ene smaak of de andere. Je zou je verbazen over wat mensen zeggen als ze exact hetzelfde product proeven uit een luxe verpakking of uit een goedkope B-merk pak. Onvoorstelbaar, en toch gaat het om exact hetzelfde product.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"dat bepaalt de klant aan de hand van het type klant die ze hebben" ... dat was niet zo'n duidelijke zin... Hiermee bedoelde ik dat elke supermarkt (de klant van Superunie) voor zichzelf mag bepalen of ze een andere product willen dan de standaard van Superunie, en die keuze is afhankelijk van het type klant (de klant van de supermarkt)