waar bevindt zich de vitamine van de kiwi, Is dit net onder de schil ?

Ik weet van de appel dat de vitamine die zo belangrijk is zich net onder de schil bevindt, en dacht dat dat bij de kiwi ook zo was.
Een kennis zegt van niet maar kan dit naar mijn mening niet onderbouwen, en lees er ook nergens iets over, vandaar mijn vraag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Waarom is kiwi zo gezond
De kiwi wordt beschouwd als het meest gezonde fruit. Boordevol sap als je een goede kwaliteit koopt. En als je het vel er eerst afpelt is kiwi een drama om te eten. Echte knoeiboel dus pak maar een koffielepel en schep het sappige vruchtvlees er zo uit. Het vruchtvlees van de kiwi is natuurlijk zoet en boordevol vitaminen. Eet meer kiwii
Het zit dus verspreid in het vruchtvlees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste vitamine C zit wel onder de schil, maar dat geldt voor (bijna) alle fruitsoorten. De meeste vitamine C zit onder de schil. De schil kan trouwens gewoon gegeten worden. Verder bevat de kiwi naast nog meer vitamines en mineralen ook veel kalium. In een kiwi zit net iets minder kalium dan in een banaan. http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/58128-de-kiwi-groeit-ook-gewoon-in-nederland.html