Helpt eiwitprotein, verwerkt in een smoothie, om je weer wat fitter te voelen?

Ik voel me niet helemaal fit. Helpt het dan (enigszins) om een smoothie met eiwitprotein te drinken? Of heeft dat totaal geen zin en zijn de vitamientjes in de smoothie al goed genoeg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Voor zover ik weer is het voor herstel van je spierweefsel.
Dit na het sporten. Ze zeggen dat er veel vitamientjes in zitten maar of het een goede werking heeft?

Als jij je niet fit voelt, is het misschien even goed om een gewone multivitamine te gebruiken en goed je rust te nemen. Supradyn is een goed middel maar misschien kun je beter een multivitamine halen bij de natuurwinkel.

Je lijf geeft niet voor niets iets aan.

Hoop dat jij je snel weer fit voelt, het voelt niet fijn om niet fit te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Je lijf geeft niet voor niets iets aan"
Heel goed, luister naar je lichaam
Misschien ben je erg druk geweest, of heb je een virus infectie te pakken (gehad)+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel. Ik probeer ook altijd naar mijn lijf te luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat het een beetje een placebo-effect zal kunnen hebben maar verder zou ik niet teveeel van verwachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eiwitdrankjes helpen je om fit te blijven als je al fit bent. Ik denk dat jij net als veel mensen een einde-winter vermoeidheid hebt. Je voelt je zwaar en vermoeid, kan 's morgens moeilijk je bed uitkomen enz. Het zal helpen om je lichaam te ontdoen van gifstoffen die zich hebben opgehoopt. Veel water drinken. Reinigende groentesoep maken. (kool, paprika, uien, selderij (knol), peterseli, aardappel, knoflook) laat dit koken in de bouillon en neem er iedere dag 2 koppen van. Vermijdt even een tijdje koffie en thee en te veel suiker en graanproducten. Je zult je daarna al veel fitter voelen.

Als dit probleem blijft aanhouden, zou ik je aanraden om een bloedtest te laten doen. Je kunt natuurlijk ook pfeiffer o.i.d. hebben.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon fruit eten ! je voelt je beter je humeur word beter !! al die dankjes koste een hoop geld en is alemaal rotzooi !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, voor zover ik weet helpen ze niet met het bepalen van je humeur.

Echter kun je ze wel nemen om vervolgens te gaan sporten dan heb je minder last van spierpijn de volgende dag en dus kun je vaker en intensiever je spieren trainen, bijv. bij een fitniscentrum. Op die manier helpen ze wel.

Ik geef je wel een tip, drink niet te veel, dan is het ongezond. Hou je aan de doseringen die op de verpakking staan en ga ook erbij sporten als je ze besluit in te nemen.

Oh, en je kunt soms puistjes verwachten (ik heb ze NOOIT maar als ik een paar keer die eiwitshakes heb gehad heb ik er ineens twee of drie).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben een beetje afgedwaald maar wat ik wilde zeggen was:

De smoothies zelf helpen niet, maar ze ondersteunen het sporten, en sporten helpt WEL bij het verbeteren van je humeur (je lichaam maakt namelijk endorfine aan tijdens sporten en daar wordt je "vrolijker" en positiever van)