Waardoor ontstaat smaak ?

Alles wat wij eten of niet kunnen eten en drinken heeft verschillende smaken en alles ruikt verschillend hoe kan dat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

De verschillen in smaak ontstaan door de variërende bestanddelen per product, grondstof of voedingsmiddel. De omstandigheden waar het zich heeft kunnen creëren. En daarna komt nog de persoonlijke smaakwaarneming. De smaakwaarmening wordt als het ware bepaald op je tong. De vier verschillende smaakpapillen wordt de smaak geïdentificeerd. Dit alles zorgt voor een constant andere waarneming. Zelfs het zelfde product kan steeds anders smaken, door invloed van andere voedingsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedank voor je antwoord : Groetjes Teun.

Andere antwoorden (1)

doordat je het zintuigelijk waarneemt..door geur samen met smaak opzichzelf (dus 2 vd zintuigen: ruiken en proeven) neem je dit op.
oftewel die zintuigen worden geprikkeld waar het object betrekking op heeft, niet alleen de zojuist genoemde overigens, een levende vis kan het gehoor en het zien erbij betrekken. indien je die vis nog eens aanraakt zouden alle zintuigen kunnen worden geprikkeld (voelen).
beetje jammer dat de werking van de zintuigen na verloop van tijd verslijt, je ziet veel minder na je 60ste, om over ruiken en proeven maar te zwijgen. gelukkig blijft geur wel het langst in het geheugen zitten.