hoe kan je in de supermarkt zien of je plofkip koopt?

Ik koop liever geen plofkip, omdat ik dit echt zielig vind. Maar is er een keurmerk waar ik op moet letten? Duurdere kip kan ook een plofkip zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Je begrijpt, dat "plofkip" maar een begrip is om aandacht te vragen voor misstanden in de fokkerijen? Ook Wakker Dier, die met de campagne tegen de misstanden is begonnen, schrijft het woord met aanhalingstekens! http://www.wakkerdier.nl/actueel/plofkip-campagne

Het beste antwoord

Er bestaat een beter leven keurmerk, 1 tot 3 sterren, waarvan 3 het beste is.
En biologische kip is ook geen plofkip.

Toegevoegd na 8 minuten:
Hier een plaatje die het beter uitlegt: http://m.facebook.com/foodwatchNL?id=245611510944&_rdr#!/photo.php?fbid=405789716163657&id=115027651906533&set=a.124120967663868.25613.115027651906533&refid=17
Ritsuka
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Dan moet je het denk ik bij de slager zelf vragen, dat weet ik niet.
Of je moet toevallig bij een biologische slager zitten

Andere antwoorden (1)

Dat zie je aan de prijs. Een plofkip kost per kip ongeveer €2,69
Daar zit dan wel een zakje ingewanden in die zelfs de kat niet lust.
Goed dat je deze vraag stelt, helaas is het voor de environment beter om een plofkip te kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
De environment?