Ik zoek hele goedkope maaltijden voor in 7 dagen. Zie omschrijving. Wat eet je in dit geval en hoeveel ben je dan kwijt?

Het gaat om een warme avondmaaltijd.
Je koopt en eet alles in 7 dagen (dus niks in huis en alles moet met 7 dagen op zijn, met uitzondering van afval zoals schillen bijvoorbeeld)
Het moet een redelijke portie zijn voor 2 personen en hoeft niet gezond te zijn en mag zelfs ongezond zijn.
Wat ben je dan kwijt in 7 dagen (of per dag) en wat eet je dan?

Het gaat dus om zo goedkoop mogelijk, maar toch een redelijke portie warm avondeten dat niet gezond hoeft te zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Amadea
11 jaar geleden
Is er wel een koelkast, of moet alles op kamertemperatuur bewaard worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel een koelkast, ook een vriezer (past alleen niet zo heel veel in)

Antwoorden (3)

Water is heel goedkoop dus pak water en in het bos kun je bijv brandnetels plukken het is niet lekker maar bevat wat energie en een smaakje ook kun je voedingsrepen van 3600 kcal kopen en met wat water en vitaminepillen kom je een heel eind vanuit dat kun je ook eieren met brood eraan toevoegen.
Let erop dat warm eten in veel situaties je humeur verbeterd en dat alleen maar koud eten ook je humeur kan verslechten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag om een warme maaltijd, wat jij noemt is niet warm en geen maaltijd.
kant en klaar eten kan je kopen bij lidl die redelijk in prijzen zijn en ook wel redelijk gevarieerd zijn ,dan ben je ongeveer 20 euro kwijt maar wil je zelf koken let op aanbiedingen zoals spruiten 59 cent voor een pond
zuurkool is ook goedkoop en de kool soorten
maak dan stamppotten met aardappels als basis die zijn altijd goedkoop.
Bijvoorbeeld samen met winterpeen en ui heb je een stevige hap die amper één euro per persoon kost.
rode kool/spitskool/bietjes ook die zijn goedkoop net 1 euro
.vlees aanbieding
,gehakt /speklapjes /kippenbouten kan je ook veel meedoen en in de reclame zit je ook goed en je kan er 2 keer van eten
de kippenbouten 4 per killo ,en je hebt er vlees en jus bij wat altijd smaakt bij stampotten,dan ben je globaal genomen de helft goedkoper uit als dat je kant en klaar koopt
macaroni en rijst is ook niet echt duur ook dat kan je ook met de vleessoorten variëren
en heb je overschotten van groenten ongekookt kan je met die restjes soep maken ,zo zijn er veel mogenlijk heden ,maar je moet dan wel op de reclame letten en een beetje creatief zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk zelf dat het goedkoper kan dan 20 euro, maar erg bedankt voor alle tips.
Elke dag junkfood, is niet alleen ongezond, maar het gaat ook snel vervelen.
Als je langer goedkoop moet eten, is het toch verstandig om wat geld te investeren in een vrieskastje als je die nog niet hebt. 1 kg. gehakt bijv. is heel goedkoop, want er zijn veel aanbiedingen hierin. Als je dit in vieren deelt en apart in zakjes invriest, heb je in elk geval al wat vlees in voorraad. Zo kan je ook 1 brood in sneetjes/ pakketjes verdelen en invriezen, zodat het op het eind van de week niet uitgedroogd is.
Koop vis/vlees voor in de vriezer als het in de aanbieding is of de datum bijna verloopt en het is afgeprijsd. Dit scheelt al gauw 50%. Koop seizoensgroenten als ze goedkoop zijn en vries ze in.

AH heeft euroshopper-producten en die zijn erg goedkoop én goed. 1 kg. verpakking spaghetti én macaroni, daar doe je lang mee, het bederft niet snel en kost per kg. minder dan €1,- De pakjes kruidenmix hiervoor zijn nog geen €0,50 en de blikjes gepelde tomaten zitten ook in deze prijsregio.
1 pak snelkookrijst ook ong. €0,50, sateetjes zo'n €0,40, de loempia's ook ca.€0,50 en blikken bruine bonen/witte bonen tomatensaus ook ver onder de euro. Van deze bonen kan je een lekkere eenpansmaaltijd maken met plakjes rookworst en gesnipperde prei erdoor, of met gehakt, ui of roerbakmix en kruidenmix voor chili-con-carne. Lekker met stokbrood of gewoon brood dat niet meer al te vers is, om mee te 'soppen'.
Euroshopper heeft erg goedkope pizza's, meestal per twee verpakt en ook de potten groente/diepvriesproducten zijn goedkoop. Zo zijn 10 vissticks ong. €0,80 en ook de diepvriesspinazie valt nog onder deze prijs.

Is er markt, ga dan op het eind van de dag kijken, want dan moet het spul weg en kan je er een goed dealtje sluiten met vooral groente en fruit.

Huismerken zijn ook altijd zo'n 30% goedkoper dan de merkproducten.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg bedankt! Hulpvol antwoord.