cacao, wie verkoopt nog droste ?

ouderwetse chocolademelk, dat wil ik maken, geen nesquik of andere cacaofantasie, véél te zoet en niet lekker.

ben bij ah geweest en bij de jumbo, hebben het niet meer in het assortiment, wie nog wel ? vroeger in een blikje met een verpleegster met een dienblad in haar hand, waarop een kopje chocolademelk.
welke winkel verkoopt het nog, droste cacaopoeder ?

Toegevoegd na 1 uur:
graag niet online, maar een tastbare winkel, indien mogelijk!

Toegevoegd na 5 dagen:
hartelijk dank voor alle antwoorden en reacties !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als reactie van echtgenote van een ervaren dagelijks-ouderwetse-chocolademelk-makende nerd: Droste is misschien lastig verkrijgbaar, maar cacaopoeder van van Houten of van Blooker is bij bijna elke supermarkt te verkrijgen en geeft het zelfde resultaat. Ook namens Pelle.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stippel/pelle: voor een ontzettend pietlut zal er toch verschil zitten in verschillende produkten van verschillende merken...
vroeger (lang geleden ca. 40 jaar), weet ik, was bij ah bijvoorbeeld een pot goedkope appelmoes en een pot dure appelmoes, waar PRECIES HETZELFDE inzat... en iedereen betaalde voor de dure versie en bijna niemand probeerde de goedkope van de twee. maar dat was dezelfde fabrikant, nu praten we over verschillende merken, tenzij blooker en v.houten uit dezelfde fabriek rollen ? dat kan natuurlijk ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pelle: mijn vraag gaat over droste en alleen droste, die zoek ik en wil ik kopen.
echter, mijn nieuwsgierigheid is nu gewekt en wat ik eigenlijk zou willen is antwoord van iemand ( de echtgenoot van stippel ? ) die zelf een moeilijke smaak heeft in de zin van: "dát" vind ik lekker en "dát" zeker niet, in tegenstelling tot veel mensen die over alles "ja hoor, is OOK lekker" zeggen.
vandaar dat mijn vraag over droste gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blooker is gewoon cacaopoeder, net als Droste, daar zit echt geen smaakverschil in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder zou ik niet zomaar appelmoes gaan vergelijken met cacaopoeder. In appelmoes kun je toch echt nog wel smaakverschil verwachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder had je het erover dat je geen nesquick of cacaofantasie wilde en juist daarom gaf ik de Blookertip. Denk je werkelijk dat een winkel als de AH alleen Blooker zou aanbieden als Droste duidelijk anders van smaak is? Dan zul je de klanten horen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook in cacao zit zeer VEEL VERSCHIL, vandaar mijn specifieke vraag naar droste.
als we het over cacao hebben: vergelijk zelf maar eens
x verkade x nestlé x callebaut x côte d´or x bros
x cadbury´s x milka x kwatta x leonidas en als hekkesluiter
x koetjesreep en pelle als je hierna nog kunt zeggen dat er geen verschil is, dan zullen wij het voor altijd oneens zijn!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
cacaopoeder is toch geen vergelijk met jouw repen? Jij vergelijkt nu repen waar veel meer in zit dan alleen cacaopoeder met elkaar. Nogmaals: als de AH het niet heeft is blijkbaar die Blooker een hele goede vervanging. Maar ga je gang: betaal de hoofdprijs met een ander merk, voor die nog geen 2 euro zou ik dat eerst eens proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
quote pelle:
"Denk je werkelijk dat een winkel als de AH alleen Blooker zou aanbieden als Droste duidelijk anders van smaak is? Dan zul je de klanten horen!" ja, ik weet dat het ook bij ah alleen maar draait om omzet, niet genoeg stuks verkocht, dan uit het assortiment, simpel. wat ik ook weet, is dat er een enorme groep klanten is met (veel) geld, de twintigers/dertigers die de naam droste niets zegt. deze dus ook niet zullen kopen, zeker niet als het duurder is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil tussen droste en de nadere leveranciers van cacaopoeder is wel te proeven, welke het lekkerste is is een persoonlijke smaal maar geef mij maar Droste en niet de goedkope Blooker.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou Jodokus, ik vind niet dat je een Koetjesreep kan vergelijken met de andere repen die je noemde lol, dat is nepchocolade.
(vind ik trouwens lekker, en echte chocolade niet) Maar verder heb je gelijk hoor :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is nog een heel verschil tussen cacaopoeder (gemalen cacaobonen) en chocoladerepen (gemalen cacaobonen + nog een heleboel ingredienten), en inderdaad, koetjesrepen zijn geen chocolade maar cacaofantasie, net zoals die stoebertroep van nesquick. Ach Jodokus52, probeer het eens uit. En helaas, mijn man is niet zo kritisch. De ene keer is het van Houten, de andere keer Blooker. Ik hoor hem er niet over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@lga: waar, gewone winkel, heb jij droste gekocht en hoe lang
geleden ? @heerv: ken je "bros"-repen ? ik denk trouwens dat je een
zoetekauw bent :) je houdt niet van puur, had jij niet de voorkeur
voor witte chocolade !?! @ stippel: is er dan geen merkbaar verschil tussen van houten
en blooker (beide te koop bij ah) ?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Jodokus
Ja Bros lust ik heel af en toe nog wel eens. Klopt ik houd helemaal niet van pure chocolade BAH! Wit wel eens, melk zelden of nooit. Ik ben gek op drop en schepsnoep.
Maar het allerliefste, heb ik hartige dingen, zoals toastjes brie, gerookte zalm, chips, kaasblokjes (oud)... Erg slecht ook haha Ik eet ook nooit zoet beleg op brood. Behalve pindakaas (veel mensen vinden dat dit onder de categorie zoet valt, ik vind van niet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodokus: er is zo'n levensgroot verschil tussen jouw 'cacaofantasieën' waaronder nesquick en gewone cacaopoeder dat je gewoon straffeloos eens een doosje van dat andere spul kunt proberen. Je zult zoveel dichter bij droste zitten wat je blijkbaar al heel lang niet hebt gehad dat je echt geen verschil proeft. Je proeft verschil als je ze naast elkaar zet waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"mijn" cacaofantasieën ? dat is er maar één : droste! als ik toch een ander merk zou proberen, is blooker of van houten
dan qua smaak dichter bij droste ?
en zit daar nog prijsverschil in? maar ja, dat is te zien in de winkel, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@heerv: voor mij is het zoet is hagelslag/ jam/ stroop /muisjes/ cacao en andere "sprinklers" etc. en hartig is kaas/ ei/ worst/ vleesbeleg/ sandwichspread/ pindakaas (met sambal badjak nog veel lekkerder!). veel keus hebben wij toch.
en dan t liefste met chocolademelk van droste, hahaha!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik koop sesamzaadjes, die rooster ik in de pan, en dat hele bakje mix ik door de Pindakaas LEKKER!!! Voor mijn man mix ik de pindakaas met sambal van de chinees, dat vind hij lekker, ik hou niet zo van pikant.

Het beste antwoord

In de wereldwinkel kan je pakjes éérlijke cacaopoeder kopen.
In de grote supermarkten is het van Blooker verkrijgbaar.
Droste is te koop bij o.a. http://wereldkoffie.eu/cacao/187-droste-cacaopoeder-8710391029727.html en http://www.dutchfoodexpress.nl/kruidenierswaren/koffiemelk-cacao/cacao/droste-cacao-poeder-250-gram.html

Toegevoegd na 2 uur:
Als je ervoor naar Santpoort-Noord wilt reizen, dan is daar een tastbare winkel:
De Santpoortse Verleiding
Hoofdstraat 168
2071 EM SANTPOORT-NOORD
T. 023-5390651

Openingstijden: maandag gesloten
Dinsdag 9:00-18:00
Woensdag 9:00-18:00
Donderdag 9:00-18:00
Vrijdag 9:00-18:00
Zaterdag 9:00-17:00
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb jij ervaring met de smaak van éérlijke cacao?
en "blooker" ik heb het al eerder gezien, heb jij het al geproefd? bedankt voor de linken, even checken.
Amadea
11 jaar geleden
Die cacao ken ik alleen als de kleine reepjes van Tony. Ik neem aan dat het poeder net zo eerlijk en heerlijk is als de reepjes.
Een pak Blookercacao heb ik zelf in de kast staan. Maar ik proef wel dat het andere (iets mindere) kwaliteit is. Het is te begrijpen dat jij het liefst Droste wilt. Maar je zou die van de wereldwinkel eens kunnen proberen...
Ik denk dat de meeste mensen kant en klare chocolademelk in de magnetron verwarmen, dat er daarom geen commentaar komt op de beperkte cacaokeuze die er is in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor alle info. ik heb lang geleden in het kader van "je moet alles proberen" de "goedkope nesquik" van de aldi een keer gekocht, ik heb een paar slokjes genomen en geconstateerd dat het de naam cacao-fantasie niet eens verdiende, mierzoete rotzooi (mijn smaak)... vandaar.
heb ook al de zakjes van de action geproefd, niet slecht maar te zoet.
dus terug naar droste. en mijn ervaring van commentaar geven in de winkel: "u bent de eerste, we horen dit nooit", nou ja, ´t zal wel... schoot me net te binnen: heb een jaartje of 2 geleden een keer éérlijk hagelslag gekocht, ik vond het niet lekker, weet niet meer waarom, maar nee dus.
Amadea
11 jaar geleden
De ervaring bij de wereldwinkel is dat mensen de pure hagelslag lekkerder vinden dan de melk. Ik denk dat jij de melk geproefd hebt!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Jodokus
Ik heb een pakje Blooker in de kast staan, had ik nodig voor een chocolade taart. Ik vind dat je er prima chocolademelk van kan maken. Gewoon ouderwets in een pannetje met melk en suiker :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt @heerv, ik probeer misschien nog eerlijke (wereldwinkel)
cacao, maar blooker / vanhouten of anders, nee toch maar niet.
leve droste :)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Jodokus, ik zag dat je vroeg of iemand Blooker al eens geproefd had, vandaar dat ik reageerde met mijn ervaring over die cacao. Kant en klaar (hot chocolate zakjes) kunnen best lekker zijn. Maar dan moet je wel de goede hebben zonder zoetstoffen, die overheersen, en dat is gewoon SMERIG (vind ik). Eerlijk is eerlijk, ik ken Droste niet. Heb er wel een blik van in de kast, maar de inhoud daarvan was al op voordat ik geboren was :-)
Ik heb dat blik van oma gehad haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel voor 3 opties en een adres... als ik in de buurt ben ga ik zeker naar deze "verleiding" toe! :)

Andere antwoorden (5)

Bij de Reformzaak heb ik het gezien, maar schrok nogal van de prijs (ook subiet vergeten). Wat ook goed werkt: 3 Droste flikken in een beker met melk en dan een minuut (of anderhalf) in de magnowave!

Toegevoegd na 8 minuten:
Droste flikken (pasatilles) verkrijgbaar bij de Xenos en Action, 1 euro de rol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor deze slimme tip, nooit aan gedacht, terwijl ik een halfjaar geleden nog flikken kocht bij de action.
Droste heeft ook een webwinkel. Misschien kun je het daar kopen. Ik krijg de pagina momenteel niet te zien dus kan geen link meesturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Link doet het nog steeds niet :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb liever een tastbare winkel (concern) waar ik kan kopen, ben niet zo van de online kopers...! maar voor de prijs is het zeker interessant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedoel: tastbare winkel *...(-keten)...*
In Duitsland in de supermarkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Welke supermarktketen, en voor welke prijs?
het is wel online maar hier heb ik het wel gezien
http://www.lekkeruitholland.com/droste-cacao
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@eline: bedankt voor de link.
ik heb even gekeken, van houten is duurder!! dan droste... hoe is ´t mogelijk.
Gewoon bij AH, niet bij de andere cacao in het schrap , maar onderin in een ander schrap en ander gangpad. Het personeel weet het niet,maar een mevrouw wees mij waar het stond. Hèèl bijzonder.