Wie heeft voor mij het recept van zeebaars met sinaasappel op een bedje van (zoete?) ui? Het is een geweldig recept, maar ik ben het kwijt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kwam je er destijds aan? Weet je dat nog?

Antwoorden (1)

Ik heb dit recept voor je gevonden echter zonder zoete ui. Maar die kun je zelf toevoegen en laten smoren. Dan kun je deze ook als garnering gebruiken.

Zeebaars met sinaasappel.

Ingrediënten:

2 zeebaarzen van ongeveer 600 gram
extravergine olijfolie
de schil van 1 sinaasappel
1 glas droge witte wijn
zout en peper
1 sinaasappel voor de garnering

Bereidingswijze

Zout de zeebaarzen aan de binnen- en buitenkant en strooi er wat vers
gemalen peper over. Snijd de schil van de sinaasappel in kleine reepjes en
vul de binnenkant van de vissen ermee. Bak de vis in de oven (200 graden) in
ongeveer 20 minuten gaar. Voeg na ongeveer 10 minuten een glas witte wijn
toe. Als de zeebaars klaar is, haal je deze uit de oven en houd je deze warm
op een bord. zeef daarna het kookvocht, doe het in een pannetje en kook het
op een middelhoog vuur. Haal het pannetje van het vuur en voeg wat olijfolie
toe. Meng goed door elkaar en schenk de saus over de vis. Garneer met
sinaasappelschijfjes en serveer deze verrukkelijke visschotel direct.