Is yoghurt houdbaar op kamertemperatuur?

Mijn pakje roze yoghurt (grenadine) is per ongeluk een nacht op kamertemperatuur blijven staan. Deze morgen stond er water op, maar heb ze toch nog in de ijskast gezet. Zou deze yoghurt nog goed zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.9K

Het beste antwoord

ja hoor, geen probleem. Kun je nog rustig eten. Kamertemperatuur 's nachts is lager dan overdag, maar zelfs dat zou geen probleem geweest zijn. Is mij ook al eens overkomen.
Ruiken kijken en proeven en je hebt helemaal geen houdbaarheidsdatum nodig

Toegevoegd na 1 minuut:
en op yoghurt komt wel vaker een laagje water te staan, is volkomen normaal gewoon doorroeren.
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (1)

Mooi overzicht op http://www.dedamesdijk.nl/houdbaarheidsdatum-eten/ en dan bij het kopje " Yoghurt over de houdbaarheidsdatum ".

Een nachtje buiten de koelkast in een koele kamer is dan ook geen probleem.
1 van deze dames is levensmiddelentechnoloog, lees ik. Zij eet yoghurt nog wel 1-2 weken na de datum zolang er geen schimmel op zit.