Neem dan een oer-Hollandse ui! Neem voor uw gourmetpan of ovenrooster een halve ui en wrijf er zachtjes mee op de vette, aangebrande stukken. Geen dure schoonmaakmiddelen, geen milieuvervuiling, geen hoge kosten, nauwelijks lichamelijk inspanning en geen urenlange schrobsessies. Wel een gourmetpan die er uitziet als nieuw!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probleem is dat die pannetjes doorgaans onder in plaats van boven de hittebron worden geplaatst. Meestal zijn het anti-aanbak-gevalletjes. Goed uitborstelen met heet water en een goed afwaskwastje en als dat niet werkt kun je die dingen beter weggooien. Of schuur die teflon anti-aanbaklaag er radicaal uit en maak je eigen anti-aanbaklaag met hittebestendig vet, zoals kokosolie. Dat is ook beter voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als vet ingebrand is is het lastig weg te krijgen. Je kunt het proberen door een laagje ammoniak in het pannetje te doen, en een paar uur te weken. Dan uitspoelen en met een borstel uitboenen. Anders de hele zooi weggooien. Een nieuwe set kost rond de € 26,-. En hoe vaak gebruik je hem? De moeite of kosten waard?