ik heb 1 week geleden klaargemaakte goulash in de diepvries gestoken,hoe lang blijft dat goed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
bamibal
11 jaar geleden
Bedoel je dat het een week geleden gemaakt is, en nu in de vriezer gegaan is?

Antwoorden (2)

Hangt een beetje af van hoe je het ingevroren hebt, en uiteraard ook van je vriezer.
Ik ga er vanuit dat je vriezer een 4-sterren vriezer is, met een temperatuur van -18°C.

Als je de goulash in een geschikte recipiënt of zakje hebt bewaard, en dan bedoel ik een materiaal wat geschikt is voor vriezer en geen lucht of waterdamp doorlaat, en verder heb je je de goulash afgedekt zodat er geen oppervlakte een de lucht blootgesteld is (door b.v. een laagje plasticfolie in contact met de goulash te leggen), dan blijft het zeker 6 maanden goed.

Als je goulash niet afgeschermd is tegen invloed van de lucht, dan zal de oppervlakte binnen enkele weken wat vriesschade beginnen op te lopen. Je ziet dan dat er ijskristallen zich vormen op de oppervlakte. Geen drama, het product is nog altijd hartstikke veilig om te consumeren, maar de smaak en de textuur worden minder: er ontwikkelt zich een rubberige nasmaak, en je gerecht wordt een beetje waterig.
Ik zou dan de goulash binnen nu en 2 of maximaal 3 maanden proberen te consumeren.

Stel dat dat je goulash "verdwijnt" ergens achterin je vriezer en vind je hem pas na 1 jaar terug. Nog altijd geen ramp. Het is prima op te eten, maar de smaak en de textuur is dan duidelijk minder geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik hanteer voor dit soort eten in de vriezer een maand of 3, ik heb ook vlees, pakje gehakt bijvoorbeeld, dat je dan "terugvindt" als 't keihard bevroren als steen is, dan gebruik ik het niet meer.
dat gebeurt ook vaak met een halfje brood dat je vergeet!

voor de goulash kan je 3 maanden rekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonde want zowel het gehakt als het brood zijn nog prima te gebruiken.
Ritsuka
11 jaar geleden
Keihard bevroren wil vaak prima ontdooien hoor