Hoe voorkom je dat een lamskotelet op de koekenpan taai wordt?

Hallo,

Ik bak de laatste tijd lamskotelet op de koekenpan.
Maar ik merk bij het eten dat het meestal taai wordt.

Moet je dit net als biefstuk niet te doorbakken
maar medium bakken?
Ik bak het meestal doorbakken omdat ik een
gevoelig maag heb.

Of kan het ook aan de kwaliteit van de lamskotelet liggen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Dan maak je ze inderdaad te gaar. Lamskoteletjes bak je inderdaad - net als biefstuk - een beetje rood van binnen.

Wil je ze doorbakken dan kan dat wel - net als bij biefstuk - maar dan komt de timing wel HEEL precies. OF je moet ze weer zo lang laten stoven of smoren - liefst in iets dat ze mals houdt, zoals wijn- dat ze weer zacht worden. Ook erg lekker trouwens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet de kotelet even aanzetten, dan vuur omlaag en deksel over de pan doen, en zo een "oventje maken". Rustig laten garen!