Zijn energy snoepjes Napoleon gevaarlijk voor je?

Je hoort vaak dat je Napoleon energy snoepjes hartkloppingen kunt krijgen? Maar is dat zo als je er te veel eet? En kun je eraan doodgaan? Ik heb het 1 keer gegeten maar kan ik het nog een keer eten? Is het niet gevaarlijk dan voor mij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het niet vertrouwt zou ik ze niet meer eten ; snoep is nergens voor nodig en sowieso net goed voor je, dus piekeren lijkt me zonde van je tijd. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is maar een snoepje hé
Rieneke1
11 jaar geleden
anneke, ze zijn nieuw, ik kreeg ze laatst uitgereikt in de stad (meteen weggegooid).
Ritsuka
11 jaar geleden
napoleons bestaan er in verschillende varianten, en die met cafeïne erin is de nieuwste versie.

Antwoorden (3)

1 snoepje eten zal niet zo gevaarlijk zijn. Net zoals 1 kop koffie drinken niet zo schadelijk is.

Ik weet niet precies hoeveel caffeine er per snoepje in zit, maar probeer er niet teveel van te eten.
Veel cafeine is overbodig voor je lichaam, het kan soms handig zijn voor een korte boost bij bijvoorbeeld sporten.

Zoals bij veel dingen, als er 'te' voor staat is slecht. 1 snoepje is niet zo erg, maar hele zak achter elkaar opeten is te veel en niet zo goed voor je.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hartkloppingen is inderdaad een symptoom van teveel caffeine innemen.
Het blijft snoep, wat niet nodig is voor je lijf. Als je ze lekker vind, eet ze dan af en toe eens. Niet te veel en niet te vaak, dan ga je er echt niet dood aan.
Of je moet er in stikken ;)
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HAHAHAHHAHAHHAH DANKJE
Ritsuka
11 jaar geleden
ehm, alsjeblieft.
Antoni
11 jaar geleden
Als je maar "tevreden" bent!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groot gelijk Ritsuka, "té" is nooit goed.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahaha goeie, die laatste zin XD
volgensmij valt het wel mee hoe gevaarlijk ze zijn hoor..
ik vind die snoepjes heel lekker en als er een zak thuis ligt eet ik hem meestal helemaal op en ik heb nooit ergens last van. in een snoepje zit natuurlijk niet zoveel 'energie' als in Redbull bijvoorbeeld hé..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, twee van die snoepjes is niet gevaarlijk.
Het snoepje heeft de smaak van een energydrankje, maar ook werkzame bestanddelen zoals cafeïne, taurine en vitaminen B.

Vijf Napoleon Energy-snoepjes zijn ongeveer gelijk aan één blikje energydrank van 250 ml of 1 kop koffie.

Wat doen de werkzame bestanddelen in het snoepje?
De cafeïne en taurine zorgen ervoor dat je langer alert blijft, het houdt je scherp en je kan langer doorgaan.
Taurine is een lichaamseigen stof die een gunstige werking heeft op de hartspieren en het zenuwstelsel.
De verschillende vitamine B-complexen hebben elkaar nodig om hun werking te kunnen doen. Vitaminen B hebben het vermogen om in de rode bloedcellen extra zuurstof aan te maken en dragen bij aan de energievoorziening in het lichaam.

Voor welke groepen is Napoleon Energy af te raden?
Vanwege het hoge cafeïnegehalte wordt dit snoepje niet aanbevolen voor kinderen, personen die gevoelig zijn voor cafeïne en zwangere en lacterende vrouwen.

http://www.mijn-napoleon.nl/nl/faq/energy/