Ja, dat helpt, maar wél als je het direkt erna doet. Als het eten eenmaal verteerd is en opgenomen in de bloedsomloop, wasem je de knoflook ook door je poriën uit, en dan helpt het niet meer.
Ook kauwen op ongemalen koffiebonen helpt je adem te verfrissen na een 'knoffie'-maaltijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja,dat helpt inderdaad.Ook melk of yoghurt schijnen te werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Door het eten (goed kauwen) van dit kruid gebeurt er iets in de spijsvertering waardoor de vieze lucht wordt verminderd.
Het beste is verse peterselie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, tegen de lucht van knoflook die uit je mond komt, helpt dit wel. Eet je echter elke dag veel knoflook ademen de porieën van je huid de lucht ook uit en zal je, al eet je een bos peterselie, nog altijd de walm van knoflook om je heen houden.

Toegevoegd na 17 minuten:
Peterselie helpt maar kort. Knoflook bevat veel mineralen waaronder zwavel en dit is de boosdoener. Terwijl de olie door de longen wordt afgescheiden wordt de damp door je adem uitgeademd. Peterselie neemt dus de symptomen kort weg maar niet de oorzaak. Om minder last van die knoflooklucht te hebben, kun je de knoflook goed doorbakken, of de teentjes bij het schoonmaken doormidden snijden en er het groene kiempje uitsnijden.
Dit scheelt ook. Net als peterselie kun je ook op koffie-boontjes kauwen. Maar wil je echt een probaat middel, koop dan "aftergarlic". Dit helpt echt! Je koopt het bij sommige drogisten, "de tuinen",

Toegevoegd na 18 minuten:
www.aftergarlic.nl
amc
14 jaar geleden
Er helpt helemaal niets, als je elke dag knoflook eet stink je en blijf je stinken. maar het is zoooo lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt AfterGarlic, te koop bij De Tuinen..Werkt prima..

Toegevoegd na 53 seconden:
www.aftergarlic.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, om de geur na het eten van knoflook te verminderen kun je 2 dingen doen. Melk drinken of verse peterselie kauwen. De volgende ochtend wordt je dan niet wakker met een knoflook -kegel.

Als je de nare lucht van knoflook wil vermijden, snij dan de kern uit de knoflook weg dan zul je niets ruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat helpt,maar je kunt ook je tanden poetsen of op kauwgom kauwen