Komkommer bestaat hoofdzakelijk uit water. Het meeste plas je dus weer uit. Het is inderdaad catabolisch, wat betekent dat het verteren ervan meer energie kost dan dat het vruchtvlees calorieën geeft.
Amadea
11 jaar geleden
Bepaalde stoffen in komkommer, waaronder sulfaat (in de zaadjes) helpen het lichaam bij het verbranden van vet.
Komkommer is vochtafdrijvend en helpt gifstoffen af te voeren.Komkommer stimuleert bovendien de spijsvertering. Hierdoor verbeteren de lichaamscontouren.
Bijkomend voordeel zou zijn, dat je er jonger uit gaat zien als je komkommers vaker opneemt in je eetpatroon!
Ik vraag het me af, ik eet vrijwel iedere dag een halve komkommer, maar ik word er niet jonger van.
Er zijn natuurlijk talloze prachtige verhalen waarin gezegd word dat het KAN helpen dat..........vul maar in, en dan denken velen dat het zo is.

Maar dat lukt natuurlijk met een paar komkommertjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laten we maar met de deur in huis vallen: Ja. Maar slank zul je er niet van worden. Komkommer bestaat uit 80% uit water, wat geen calorieën bevat. Omdat je eventjes moet kauwen verbrand je meer dan die caloriëen die die 10% van je komkommer bevat. Dit is maar een minimaal deel natuurlijk. Je merkt er eigenlijk niks van. Ook niet bij groots gebruik, dit is zelf sterk af te raden. Sporten en lichaamsbeweging, veel gezonder :D

Toegevoegd na 54 seconden:
Sorry, het moest 20 procent zijn, geen 10..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, er bestaan geen voedingsmiddelen met een negatieve calorische inhoud. Het kan wel zijn dat sommige voedingsmiddelen de darmwand aantasten door toxines (ongekookte leguminosen (bonen) en producten van kruisbloemigen). Daarvan is bij een komkommer geen sprake. De 20% droge stof in een komkommer is meer dan voldoende om het spijsverteringsproces te dekken.