wat kun je zoal nog maken met te zoute riblappen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Appelmoes en verkruimelde ontbijtkoek toevoegen
Beetje bruine suiker en je hebt ouderwets lekkere hachee

Het beste antwoord

als je gezouten vlees hebt gekocht moet je ze eerst ontzouten door ze in water te leggen zodat het zout er uit kan en regelmatig het water te verversen,maar heb je zelf te veel zout gebruikt en zijn ze nog niet gebakken even afspoelen en goed met keukenpapier drogen heb je ze wel gebakken maak er dan een stoof potje van door er ,uien knoflook tomaten paprika champignons en aardappel er bij te doen en eventueel gepelde tomaten met de sap er bij te doen en laat dat stoven tot het vlees gaar is en verders geen zout er bij doen,of maak er hachee van met veel ui
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Riblappen in blokjes snijden.Veel uien snipperen, even fruiten en dan met wat extra water bij het vlees doen. Het geheel laten sudderen. Je kunt wat geschilde en doorgesneden aardappelen toevoegen, want dat onttrekt zout uit het vlees. Die aardappelen dus niet opeten.
Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Maak eerst een nieuwe jus om te sudderen, want het vocht waarin je het oorspronkelijk hebt gemaakt zal wel te zout zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als vlees voor in een zelf te maken grote pan erwtensoep, met dit weer ontzettend lekker en voedzaam.
In een goed recept zit alles in wat een mens moet binnen krijgen, en wij eten dat altijd met vers gebakken stokbrood, dat was gisteren en vandaag weer, en als je het goed wilt doen maak je soep een dag eerder al klaar, want vanaf de 2e dag is deze het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze al gebakken/gesmoord/gesudderd zijn, kan je er goed een stoofpotje van maken en dan door de saus wat suiker doen of ciderazijn. Hiervan kan je dan een soort hachee maken. Een plak kandijkoek verkruimelen geeft er een iets minder zoute smaak aan. Dit lost in de saus helemaal op en is echt lekker.

Ook op deze manier kan het nog best lekker worden;
Heb je het vlees al gebakken?
Doe dan in een braadpan wat boter, fruit hierin een ui en doe er dan plakjes/blokjes wortel en aardappel bij, fruit alles aan. Blijf even 2 min. omscheppen en doe er dan eens een flesje kersenbier of oud-bruin bij. Doe er dan het vlees weer bij, 1 laurierblad en wat tijm. Verkruimel er 1 plak kandijkoek bij en doe de deksel erop. Laat het nu even stoven en als de groenten gaar zijn, is het klaar.
Dit geldt uiteraard alleen bij vlees dat al gaar is. Anders moet je het helemaal gaar stoven op deze manier.
Je kunt evtl. nog wat binden met een beetje maizena.
Je kunt ook in plaats van wortel heel goed perziken uit blik met wat van het vocht uit het blik toevoegen.
Rundvlees en perziken gaat erg goed samen.
Lekker met rijst!
amc
11 jaar geleden
Je kunt er stoofvlees van maken, voor een frietje met stoofvlees. Je hoeft dan ook geen zout aan de friet toe te voegen.

Ingrediënten:

4 grote uien
1 kilo runderlappen
75 gram margarine
peper
2 eetlepels bruin basterdsuiker
2 eetlepels bloem
2 eetlepels azijn
1 flesje trappist bier
1 laurierblaadje
1 kruidnagel
0,5 theelepel tijm
2 sneetjes bruin brood
1 eetlepel mosterd

Bereidingswijze:

De uien pellen en snipperen, het vlees in stukjes snijden. In een grote braadpan boter verhitten. Het vlees op hoog vuur in ca. 5 minuten rondom bruin bakken. Bestrooien met peper. Met schuimspaan vlees uit pan nemen. In achtergebleven bakvet de uien fruiten. De suiker en bloem toevoegen en ca. 1 minuut zachtjes meebakken. Dan toevoegen: azijn, het bier, laurierblad, kruidnagel, tijm en vlees. Mengsel aan de kook laten komen en op een laag vuur ca. 1 uur laten zachtjes laten stoven. Intussen de korsten van het brood verwijderen en het brood met mosterd besmeren. Het brood met de mosterdkant op het vlees leggen en ca. 30 minuten mee laten sudderen. Het vlees omscheppen, zodat het brood het vleesmengsel gaat binden. In ca. 1,5 uur verder laten gaar stoven.
Opdienen met friet.

Smakelijk eten!

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/vlees/stoofvlees-2299.html