Kan iemand mij enige informatie verstrekken over een bourgondische leefstijl? inclusief bron?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Als met het heeft over een 'Bourgondische levensstijl' dan bedoelt met dat men van het leven geniet, de tijd neemt en geniet van goed eten en drinken. Volgens sommigen zou deze levensstijl ontleend zijn aan de overdadige luxe en weelderige levensstijl van het Bourgondische hof, vooral toen dit hof in de 15de eeuw verplaatst was naar Brussel, dat toen één van de rijkste steden van West-Europa was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vroeger is bourgondie een landje geweest ergens in een punt van joegoslavie geloof 5 eeuwen na christus maar ben daar niet zeker van en je kon het volk vergelijken met de sintis maar ben al lang van school weet wel vaag dat ik dat toen geleerd heb t bij aardrijks les
bourgondisch leefstijl komt uit een andere tijd en houd in een overdadige levensstijl en alles in overvloed als je wel eens een schilderij van breugel hebt gezien verklaart dat het gezegde bourgondische leven .de meeste belgen hebben ook die stijl van leven lekker en veel eten op tafel zie dat bij mijn vrienden en wij hollanders doen het met mate