kan mijn makro pas nog gebruiken als ik niet meer ingeschreven sta bij de kvk?

Ik heb geen eigen bedrijf meer, maar ik heb nog wel een makro pas, kan ik deze nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
34.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan wel... maar het mag niet.

Antwoorden (3)

Ja hoor, mits je contant afrekent en het niet zo is dat de rekeningen naar je bedrijf gingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Strikt genomen niet.

Op de site van Makro is te lezen:

"U kunt een pas aanvragen als bedrijf, vereniging of stichting (met registratie Kamer van Koophandel) en als vrije beroepsbeoefenaar. Per aanvraag krijgt u voor twee inkoopgemachtigden een Makro-pas."

Er is niet te lezen: "als u niet meer geregistreerd bent bij de Kamer van Koophandel mag u geen gebruik meer maken van de pas". Maar logischerwijs is dat wel af te leiden uit de voorwaarde om een pas te krijgen want als je (als bedrijf) geen KvK-inschrijving hebt zou je geen pas krijgen als je 'm nog niet had.

Je zult tegen de lamp lopen als de Makro gaat controleren of er nog een inschrijving is bij de Kamer van Koophandel. Ik heb het idee dat die controle nauwelijks plaatsvindt, want de Makro heeft natuurlijk ook graag veel klanten. Bezwaren tegen de Makro komen met enige regelmaat van plaatselijke ondernemers die (terecht) niet graag zien dat consumenten ten onrechte een pas hebben om bij een groothandel te gaan kopen. De Makro is niet bestemd voor de consument.
11 jaar geleden
Zolang je zelf niet aangeeft dat je niet meer bij de kvk staat ingeschreven en de Makro geen grote controle houdt zoals toen na die aanslag in Duiven, zal je het pasje gewoon kunnen gebruiken.

Bij de ingang werd ons al verteld dat het pasje bij de kassa ingehouden zou worden.
Die dag mochten we gewoon nog inkopen doen.