Iemand ervaring met negatieve calorieën voeding?

Ik heb gehoord dat je van negatieve calorieën voedsel beter afvalt, omdat er meer energie nodig is om die voeding te bewaren dan dat er calorieën inzitten. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt het echt? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Negatieve kcal voeding bestaat niet.
Alles levert kcal, en dat je meer verbrand dan dat het oplevert is ook een beetje onzin, je lichaam verbruikt sowieso altijd die energie.

Om af te vallen moet je vooral op je porties letten, minderen met frisdrank, vruchtensap, koekjes, chips en ander junkfood. Ook zoveel mogelijk stoppen met pakjes en zakjes (kant en klaar maaltijden, maaltijdpakken etc)
In plaats daarvan meer vers, meer groente, fruit en eiwitten, en ook een beetje gezonde vetten.

Het is belangrijk dat je alle vitamines en mineralen binnenkrijgt, eiwitrijke en vette productengeven je lang een vol gevoel. De 'negatieve kcal voeding' is vaak veel water, en je hebt binnen no-time weer honger.
Het is wel handig als snack, als je bijvoorbeeld 's avonds de neiging hebt om te snaaien.

Toegevoegd na 6 minuten:
Van alleen maar negatieve calorie voeding eten ga je trouwens uiteindelijk dood.
Lees ook dit artikel voor meer info: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/17662-vrije-lijst-van-negatieve-calorie-voeding.html
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Ritsuka
Dat verhaal van de "negatieve calorieën" is de zoveelste onzin over voeding en afvallen.
Plusje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, goed antwoord. +1