Heeft iemand ervaring met het opnieuw bijkomen na het volgen van het eiwit-dieet Powerslim?

Ik wil misschien beginnen met het Powerslim dieet. Ik kan echter de gevolgen hiervan niet. Kom je snel aan als je weer "normaal" gaat eten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

begin er niet aan. Je zit eerst een hele tijd vast aan dure chemische poedertjes die de fabrikant maakt, en zodra je weer wilt stoppen (of je geld op is) weet je nog niet wat gezonde voeding is en kom je zo weer aan.

Kans is ook groot dat je met dit dieet veel te weinig kcal binnenkrijgt, dan kom je dus extra hard aan.

Ik ken dit dieet niet persoonlijk (mijn moeder heeft wel eens dergelijke dingen geprobeerd), maar die dingen werken allemaal hetzelfde:
- Je gebruikt het
- in korte tijd veel resultaat 'wauw het werkt'
- je stopt na een tijdje
- je komt uiteindelijk weer aan (door het product, omdat je te weinig voedingsstoffen en kcal binnenkreeg)
- je besluit het product weer te gaan gebruiken 'want het werkte zo goed de vorige keer'.

Snap je wat een cirkel dit is? Enige die hiervan profiteert is de fabrikant.

Toegevoegd na 3 minuten:
Koop dit niet, maar ga gewoon gezonder eten. Doe zelf research, zodat je weet wat wel en niet gezond.
Een goede start is al het volgende:
- stoppen met koken uit pakjes en zakjes, gewoon verse dingen halen, en zelf kruiden.
- probeer E-nummers en zoetstoffen te vermijden. Niet alles daarvan is slecht, maar het is vaak wel een teken dat het een erg bewerkt product is, en dat er niet veel natuurlijke voedingsstoffen meer inzitten.
- stoppen met frisdranken en vruchtensappen. Schakel over naar water en thee zonder suiker. Zelfgeperst sapje mag wel.
- meer groente, fruit en eiwitten eten.
- ongezonde snacks vervangen door gezondere alternatieven (geen koekje om 10 uur, maar een handjevol ongezouten nootjes of een gekookt ei bijvoorbeeld).

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je meer tips wil, of links naar sites met informatie over gezond eten en leven, laat het maar weten in een reactie of PB.

Ow ja, wat nog op het lijstje thuishoort: Meer bewegen. Begin eerst eens met elke dag 10 minuten sporten. 10 minuten kun je zo vrijmaken, even iets minder Facebooken of zo ;)
In die 10 minuten doe je bijvoorbeeld jumping jacks, pushups, situps, of andere oefeningen. Elke dag wat anders, voor 10 minuten. Dit kun je langzaam uitbreiden als je het gewend bent.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus!
Powerslim is weer een commerciele afvalhit: voornamelijk eiwitten, en weinig koolhydraten, zoals zoveel van dit soort rijkmakers
Niet doen, zodra je stopt met dit soort dieeten kom je weer aan, de enige methode is : vraag advies bij het Voedingscentrum voor een evenwichtig dieet.
Al die eiwit dieeten houdt niemand vol, en het is slecht voor je gezondheid!