is taart van 2 jaar oud uit de diepvries nog eetbaar?

Vandaag (22-07-2012) een halve kersenvlaai in verpakking uit de diepvries gehaald die houdbaar was tot 22-12-2010, is deze nog eetbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 jaar is wel erg lang, als het nu een paar maandjes was. Er staat niet voor niets een datum op. De ingrediënten van de taart zijn aan bederf onderhevig, je zal misschien niet ziek worden maar waarom zou je het risico nemen. En echt lekker lijkt het mij niet meer.

Het beste antwoord

Ik ben het met de andere GV'ers mee eens.
Ziek zal je niet worden, hooguit misselijk.

Slagroom en banketbakkersroom zal waterig voelen en ranzig zijn geworden (vet bederft niet in de vriezer, maar wordt wel degelijk ranzig), en de kersen zullen de structuur en de 'bite' helemaal missen en ook waterig zijn, om maar niet te beginnen over de cake...

Nee... ik zou het niet doen, na zó veel tijd, zeker omdat gezien de THT, heb je deze taart 2 jaar terug niet in bevroren toestand gekocht, maar gewoon uit de koeling. Als je de taart bevroren had gekocht en twee jaar bewaard, dan was het wel anders geweest, maar de kans is aanwezig dat de taart die je toen gekocht had al eens bevroren was, en je hebt dus een ontdooide taart gekocht. Het opnieuw invriezen is dan funest.

Je kan natuurlijk proberen om de taart te ontdooien, en dan proeven, wonderen zijn de wereld niet uit, maar ik verwacht geen aangename verrassing.

Succes in ieder geval! :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de reacties! We hebben het geprobeerd en meteen weggegooid! Veel te waterig en geen smaak meer.. dus hoppa!

Andere antwoorden (3)

die zou ik niet meer nuttigen, het lijkt me 2 jaar oude slagroom niet meer lekker is
je zal hem ongetwijfeld kunnen eten maar of die lekker is...
een halve kersenvlaai kost € 4,50 bij de Multivlaai
dus dat zal je de kop niet kosten
weggooien dus
11 jaar geleden
eetbaar waarschijnlijk wel, denk niet dat je er ziek van zult worden, maar echt lekker zal hij niet meer zijn. Ik gooi niet snel dingen weg die over de datum zouden zijn, maar dit vind ik voor gebak toch wel erg lang. Denk niet dat je daar nog echt van geniet, en dat is toch wel de bedoeling van gebak
anneliez
11 jaar geleden
Nee, vlaai is in de diepvriezer 3 maanden houdbaar.

http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/22003-voedsel-bewaren-tips-houdbaarheid-hoe-lang-welke-plek.html