Wat bedoelen ze met free range farmed en barn farmed?

Hallo,

ik zou graag het volgend product willen bestellen (vloeibare ei-eiwitten) maar er staat in het Engels dat dit product in 2 vormen te verkrijgen zijn.

Namelijk 'free range farmed' en 'barn farmed'

Mijn Engels is niet sterk genoeg, wat bedoelen ze met 'free range farmed' en 'barn farmed' ?????

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.myprotein.com/uk/products/liquid_egg_whites

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Free ranged is hier scharrel eieren, de kippen hebben dus lekker buitengelopen.

Barn farmed zal zijn dat ze alleen binnen hebben gezeten. Niet in van die kleine hokjes als hier vroeger, maar wel aardig dicht op elkaar in een grote ruimte binnen.

Qua smaak zal het niet veel verschil zijn, het is meer een kwestie wat je zelf het prettigst vind voor je geweten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kippen voor scharreleieren kunnen in Nederland over het algemeen niet naar buiten, dat is ook geen eis om het scharrelei te mogen noemen. Scharreleieren zijn eigenlijk gewoon schuureieren, kippen voor vrije uitloopeieren en biologische eieren komen wel buiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je beschrijving van de Britse systemen klopt overigens wel, alleen de Nederlandse vergelijking dus niet. Als je kijkt naar de regels voor de termen Barn farmed en Free range farmed in het Verenigd Koninkrijk (waar de vraagsteller wil bestellen), dan is barn farmed vergelijkbaar met wat bij ons scharrelei heet, en free range farmed vergelijkbaar met wat bij ons vrije uitloopeieren heet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de kippen wel ;) zij leven veel minder gezond.
Of het voor de mens die een product van hun eieren ook minder gezond is, weet ik niet.

Andere antwoorden (1)

free range farmed = vrije uitloop eieren / kippen
barn farmed zijn kippen / eieren die niet buiten hebben gelopen.