Mag je naar terschelling de minimale toegestane wiet meenemen(5 gram) want ik hoor dat er politiehonden op de boot zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben vorige week nog op de boot geweest naar terschelling,maar daar was geen security hoor ;O
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht hetzelfde, een paar keer controle en veel media aandacht en niemand die meer wat durft mee te nemen.

Antwoorden (4)

Bezit van wiet is niet toegestaan, het wordt slechts gedoogd als het gaat om kleine hoeveelheden. Het gebruik van softdrugs is niet strafbaar, maar het bezit ervan wel. Dus heb je minder dan 5 gram bij je, dan zul je niet vervolgd worden, maar het wordt wel ingenomen.

Lees ook: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs/vraag-en-antwoord/ben-ik-strafbaar-als-ik-drugs-bezit-gebruik-produceer-of-verhandel.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie ook de onderstaande link van het openbaar ministerie, in principe is de richtlijn "sepot met afstand". Niet maar dan 5 gram Hasj bij meerderjarigen
==> in beslag name en geen strafvervolging http://www.om.nl/vast_menu_blok/contact/vraag_en_antwoord/drugs/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, bedankt voor de aanvulling! Ik vind het wel interessant hoe vaak blijkbaar het idee ontstaat dat 'ergens niet voor gestraft worden' direct betekent dat het toegestaan is. Maar nu is de situatie rondom het gedogen van wiet natuurlijk ook wel érg ingewikkeld, neem bijvoorbeeld het feit dat de coffeeshop legaal is, maar het inkopen door diezelfde coffeeshop niet. En zo is het natuurlijk ook best verwarrend dat je best een paar gram wiet mag gebruiken, maar dat je het niet in je bezit mag hebben. Maar goed, de conclusie van deze vraag moet zijn dat er sowieso geen strafvervolging plaatsvindt als je minder dan 5 gram wiet bij je hebt, maar dat áls er een controle plaatsvindt, je het wel kwijt zult zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Is dat ook zo met de boot naar Schiermonnikoog?
Die controle betreft minderjarigen, om de overlast op de eilanden tegen te gaan. Als jij de juiste gegevens in je gebruikersprofiel hebt staan (namelijk 18 jaar bent), dan mag jij zonder problemen 5 gram meenemen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben gewoon 18.:)
Nee je mag wiet officieel niet vervoeren je hoort het dus ook eigenlijk op te roken in de coffeeshop
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag je nog wel roken in een coffeeshop ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja pure hasj zonder tabak erbij is mij ooit verteld
Niet doen, uitkijken op elke boot zitten idd complete politie teams compleet met honden, om de zware import van wiet in te dammen. Daar de politie nooit met vakantie gaat hebben ze genoeg tijd dit eindelijk eens aan te pakken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Is dat ook naar Schiermonnikoog?