Ja hoor je kunt het proberen maar of de smaak nog hetzelfde is kun je dan ook testen. Is de zak al open geweest, dan maar linea recta in de prullenbak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, waarschijnlijk kan je dit nog zonder problemen eten. De tenminste houdbaar tot ( tht) geeft de datum aan dat de fabrikant de kwaliteit, dekleur, geur, smaak etc garandeert. Als die is verstreken, betekent dat niet dat
het voedsel niet meer gegeten kan/mag worden. Ook de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) en Volksgezondheid vinden dit. Er is over dit onderwerp daarom een richtlijn opgesteld, speciaal voor charitatieve instellingen zoals de Voedselbank. Hieruit blijkt – en dit betekent – dat veel producten nog tot maanden, soms jaren over de datum prima en zonder problemen gegeten kunnen worden.

Chips is erg lang houdbaar.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Ruik er eens aan: er zal een ranzige geur vanaf komen.
Kijk, ruik en proef, dan wil je ze ws. al niet meer eten.
Chips van ver over de datum hebben hun beste smaak en taste verloren. Maar oordeel zelf met je zintuigen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het moment zitten we er heerlijk van te genieten ze zijn nog als nieuw :D.
als de zak open was zou ik het niet doen. maar het kan geen kwaad, de smaak ik wel minder lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Droge goederen zoals chips kan je makkelijk nog maanden over datum consumeren. Chips die echt niet goed meer zijn, zijn meestal niet gevaarlijk voor de gezondheid, maar zullen wel een stuk minder lekker smaken. Sommige gevormde stoffen zijn in dit geval wel potentieel schadelijk en ook treedt er vaak een combinatie met microbieel bederf op. Dus als er smaakafwijkingen zijn, niet meer eten.

Toegevoegd na 46 seconden:
http://www.overdatum.org/page/249/nl#chips
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kan je nog wel eten maar ik denk dat je het toch niet zal doen. Je zal duidelijk het verschil met verse chips proeven en ervoor kiezen ze te laten wat ze zijn, namelijk 'niet lekker'! Ze zullen wellicht zacht en misschien zelfs taai zijn. Niet knapperige chips kan je net zo goed weggooien en dat zal je dus hoogstwaarschijnlijk doen als je tenminste wel lekkere chips wilt eten. (^0^).
amc
11 jaar geleden
Ja dat kan . Als ze niet goed dichtgerold zijn of geopend smaken ze naar een paar dagen al smerig (het is knapperig en voelt een beetje nattig) maar je kan het dan nog steeds eten