warme koffie in een metalen thee pot. doen of niet?

Uiteindelijk heet het thee pot. Maar kun je ook koffie erin doen of geeft dat smaak of geur af aan het metaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NOOIT koffie in ene theepot doen.
de thee smaakt daarna zo veschrikkelijk!

Het beste antwoord

beter is deze pot voor de thee te houden.
wat je bij bijvoorbeeld blokker of de marskramer kunt kopen is een thermoskan, dat werkt stukken beter.
de smaak van de thee in de pot blijft behouden, thee heeft geen last van de smaak van de metalenpot.
de smaak van de koffie in de thermoskan komt ook beter tot zijn recht, bovendien blijft de koffie warm in de kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koffie in een metalen beker is naar mijn ondervinding niet zo lekker,er is altijd wat metaalsmaak.
fremar
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Maar dat is de vraag niet.
Dat kan alleen als je die pot dan voortaan alleen voor koffie gebruikt. Want als je hierna er weer thee in doet, dan krijgt die een niet-lekkere bijsmaak. Of je moet 'm eerst grondig reinigen door heet zout water er een tijd in te laten staan.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal mee eens, als je er geen thee meer in doet, gaat dat prima +
voor de tijd van senseo en voor de tijd van de filterkoffie, stond de koffie de hele dag op de kachel te pruttelen in een metalen pot.
Dat de koffie er niet lekkerder op werd lag meer aan de tijd dat hij stond te pruttelen dan aan de pot.
Dus het kan wel hoor
anneliez