de salami fabriek Herz in Hongarije is failliet gegaan, is dat zo ? en zo ja, is er dan nog een andere Hongaarse Herz salami fabriek die open is ?

men noemt het de beste salami, maar smaken verschillen.
er bestaat o.a. franse, italiaanse, spaanse en dus ook hongaarse salami.
de vraag is als de Herz fabriek failliet is, is dat dan het einde van hongaarse Herz salami ? of is er een mogelijkheid om aan het recept te geraken ?

Toegevoegd na 1 week:
bedankt voor het meedenken en de reacties !

Toegevoegd na 1 week:
bedankt voor het meedenken en de reacties !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In frankrijk heb ik dit product vaak gekocht (soort boterhammenworst) en herinner me nog vaag dat dit ook in frankrijk gemaakt werd. Kijk even op internet of er nog een herz fabriek open is, en stuur ze een brief. Recepten zul je niet snel krijgen denk ik ;) verder wel een goeie vraag :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, @rena, het is echte salami, hele dunne lange en ook kortere(halve) salami's.
vroeger kon ik bij de sligro (groothandel) winkelen, daar verkochten ze deze heerlijke salami...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk "van het merk" hertz. Ze hadden/hebben diverse soorten vlees. Dat van jou is dus echt alleen salami dan? Dan moeten er meer hertz-en zijn of alleen de salami werd dan in Hongarije geproduceerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh, ik wist niet beter dan dat ze alleen salami maken.
maar jij kocht het in frankrijk en weet je nog of de naam inderdaad herz zo of met een t : hertz werd geschreven ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihi, nu zie ik het ook :p Zodra ik weer in Frankrijk ben zal ik er op letten, want het is al een poosje geleden en durf het niet meer met zekerheid te zeggen. Ik laat het je weten als ik het zeker weet ;)

Het beste antwoord

Wilde je je eigen Herz salami gaan maken dan? Natuurlijk gaan ze je nooit dat recept geven en hoe had je dat gedacht in je keukentje, dat is nogal een proces hoor. Wel kun je het nog kopen bij delicatessenzaken en ook online hier en daar, zoals bijvoorbeeld hier:

www.dupatron.nl

Voor € 3.29 per ons.

De Hongaarse salami van het merk Pick is trouwens ook erg lekker, volgens mijn Hongaarse familie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@iggy : bedankt voor je antwoord en link.
mijn vraag is niet waar in nederland kan je (nog) herz salami kopen [veel te duur :O! voor mijn portemonnee], maar is er nog een andere niet-failliete herz fabriek die ze maakt...? van vrienden kreeg ik i.p.v. de herz salami uit hongarije meegebrachte 'kométa' téliszalámi ook uit hongarije. volgens iemand "hetzelfde als herz" nou niet dus, absoluut niet !
"herz for ever...!" ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vergat ik: de 'pick' salami, lijkt die op die van herz ? en is die hier te koop of uiteraard in hongarije ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry dat was inderdaad geen antwoord op je vraag, ik zal eens aan mijn moeder vragen of die er meer van weet, ikzelf wist niet eens dat die fabriek failliet was. Herz salami is enig in zijn soort en dus ook smaak, die salami van Pick is erg lekker maar anders al komt het wel in de buurt. Ben toch wel van plan binnenkort weer af te reizen naar Hongarije, lijkt me een leuke missie om het salami mysterie op te lossen, is ie nou wel of niet failliet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach vergeten, ja Pick salami kun je in Nederland kopen, o.a. bij Lekker uit Hongarije voor € 4,95 per 250 gram, da's nog wel te doen toch? www.lekkeruithongarije.nl En verder zag ik op Europages dat er nog wel een fabriek in werking is hoor, of het moet verouderde informatie zijn. Ik weet niet of de link gaat werken maar zo ja dan kun je ze mailen, dat kan in het Engels, of je moet Hongaars spreken?
Ik heb het adres ook: Herz Szalamigyar RT
Gubacsi Ut 13
1097 Budapest
Tel: +36 1215 1615 Nog even de link proberen, http://www.europages.nl/Herz-SZALAMIGYAR-RT/ Werkt hij niet dan moet je maar even zelf op Europages zoeken. Tjonge en dat allemaal voor een stuk worst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel voor alle info.
heb pick salami via je link 'lekkersuithongarije gevonden.
europages werkte niet #not found# helaas!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan hoor, als je op de link van europages klikt kom je wel op "not found" maar daar kun je dan op Herz-szalamigyar klikken en dan kom je alsnog terecht op europages.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Tjonge en dat allemaal voor een stuk worst." ik las het net nog een keer en schoot in de lach ! :)
je moest eens weten wat men daar allemaal voor doet ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik intussen bijna een moord, bijna hè!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoor ik je nog na de vakantie ? ik wacht nog even op je antwoord wanneer ga je naar hongarije en wanneer kom je weer terug ? zet het maar niet hier op open en bloot, stuur maar een pb naar mij svp als je wilt.