hoe ver kom je condens in je ongeopende kaas/vlees waren pakjes??

Heb een goede koelkast, 7 jaar oud maar toch heb ik als ik veel pakken met kaas koop, last van condens in de ongeopende verpakkingen! hoe dit te ver komen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

dit komt waarschijnlijk door het vervoeren van de boodschappen naar huis.
het word in de winkel gekoeld en vervolgens verwarmt het iets door het vervoeren naar huis , daardoor komt er wat vocht vrij, het is verder niet schadelijk hoor.
je zou het misschien kunnen voorkomen door het in zo'n koeltasje te vervoeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Juist +

Andere antwoorden (2)

Dit komt omdat de verpakking niet luchtledig is en er een verschil in temperatuur is tss de inhoud en de omgeving.
Veel kan u daar niet tegen doen.
In de koelkast bewaren in een platte doos met degelijk hermetische sluiting (Type Tupperware) en daar dan nog een klontje kristalsuiker inleggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ogelijk is de koelkast temperatuur niet optimaal?lekkage?
Kaas kun je het best in alluminiumfolie verpakken of nog beter is kaasdoek.
Ik denk dat het probleem bij je koelkast ligt