Welke groothandel kun je als particulier naar binnen lopen en inkopen doen?

Ik weet heel zeker dat je niet persé een groot bedrijf hoeft te zijn. Want ik kwam vroeger wel eens met kennissen naar een groothandel in de buurt van Utrecht? Geloof ik.
Ik weet niet zeker of die sligro heette, want ik heb net de site van sligro gevonden. En toen dacht ik ja dat was sligro. Maar op hun site staat dat je als particulier dus geen inkopen kan doen daar.
De groothandel die ik bedoel is gewoon een super grote supermarkt waar je wat je koopt in een veel grotere hoeveelheid koopt. Met een paar gewone kassa`s, en heel veel andere mensen (particulieren?)

Weet iemand wat ik bedoel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
36.1K

Antwoorden (3)

Ik weet wat je bedoeld, maar dat is lastig in Nederland.
Je zou misschien een deal kunnen aluiten met de bedrijfsleider van je "normale" supermarkt of producten die je groot in wil kopen regelrecht bij de fabriek inkopen dmv post, e-mail of er naar toe gaan. Anders word het lastig denk ik, tenzij je met iemand mee kunt naar de sligro ;)

Toegevoegd na 40 seconden:
aluiten = sluiten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je misschien de Makro? Die zit in Nieuwegein en Vianen, dus niet zo ver van Utrecht af. Hier kun je als particulier spullen kopen, maar dan moet je wel een Makro pasje hebben.

Toegevoegd na 22 minuten:
En voor de droplullen die denken dat je een bedrijf moet hebben om een pasje te krijgen. En dan ook meteen gaan minnen.

Een vereniging kan ook. Je kan namelijk het KVK nummer opgeven van een bedrijf waar je werkt. Als jij aangeeft dat je deze pas wilt gebruiken voor bijvoorbeeld een Personeelsvereniging.

Toegevoegd na 23 minuten:
En mijn moeder heeft een pasje voor de scouting groep, en deze hebben geen KVK nummer.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe.krijg je zon pasje? Juist, als je een bedrijf hebt.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nee dus :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van de site van de Makro over het aanvragen van een pas: U kunt een pas aanvragen als bedrijf, vereniging of stichting (met registratie Kamer van Koophandel) en als vrije beroepsbeoefenaar. Dus zonder KvK-registratie geen pas. Wanneer je eenmaal beschikt over een pas, doet het er niet toe of je particuliere inkopen doet of zakelijke.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En pasje op de KVK van je baas kan alleen als je daar als inkoper / tekenbevoegde op staat en niet zomaar iedereen dus
HeerVoldemort
11 jaar geleden
toch wel :-) want daar word niet meer op gecontroleerd. Ik ga regelmatig met een pasje van iemand anders naar binnen. Pasje laten scannen bij de ingang is genoeg. Id en dergelijke hoef je niet meer te laten zien.
Als particulier krijg je geen Makro-pasje. Dit recht is voorbehouden aan bedrijfen (groot of klein) en verenigingen/organisaties/stichtingen.

Wat je kunt doen is met iemand mee. Of het pasje lenen van iemand. Ervaring leert dat er vaak niet gekeken wordt naar de naam op het pasje.