Onze Hollandse haring wordt in het algemeen bij de Doggersbank gevangen, in elk geval richting noorden.
Ik woon zelf aan zee en de vissersboten die we hier op zee zien liggen, zijn meestal garnalenvissers.
Ijmuiden ligt hier vlakbij en in deze haven wordt de vis binnengebracht die gevangen werd. Hier bevind zich de visafslag en allerlei loodsen en vervoer/verwerkings bedrijven.

Je kunt nooit zeggen hoe oud de nieuwe haring is. het ligt eraan wanneer deze gevangen is en op welk punt.
Als ze eerst uit het visgebied terug komen in de buurt van Noorwegen, zijn ze wel een weekje onderweg voor ze weer in de haven zijn. Als de boot vol is, gaan ze terug en dit kan dichterbij huis al vol zijn of verder weg. Je kunt dus nooit precies aangeven hoe oud de nieuwe is.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij goede verkopers ligt dit dezelfde dag nog in de winkel. Anders de dag erna, maar zeker niet langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me lastig als die tenminste 24 uur bevroren moet zijn geweest voordat hij verkocht mag worden. Waarschijnlijk verkoopt jouw visboer dan ook vers gevangen surimi en gebakken kibbeling ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
minimaal 5 dagen en ze worden gelijk ingevroren aan boord.