Ik heb vorige week voor het eerst bij KFC in Groningen enkele kiphapjes gegeten. Best wel lekker maar vreselijk zout. Is dat overal bij KFC zo ?

Wat ik lekker vond was de krokante korst. Echt veel lekkerder dan die laffe nuggets bij McDonalds. Maar ze gierden me door de keel. Ik kreeg er dorst van 's-avonds.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo verkopen ze meer drinken!

Antwoorden (3)

Ik denk het niet. Ik eet zelf geen vlees maar mijn broer wel. Hij heeft daar ooit een keer wat gehaakt voordat we naar de film gingen. En die had er geen klachten over. Dus ik de denk dat ze misschien iets zijn uitgeschoten met het zout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad erg zout bij KFC. Ik heb er ook eens kip gegeten en die was veel te zout. Ook de frites waren met te veel zout bedekt. Ik kom er nog wel eens want de kip is er wél lekker klaargemaakt, maar vraag dan wél om minder zout en krijg dat dan ook. Het schijnt een veelgehoorde klacht te zijn en er wordt inmiddels door de medewerkers minder gezouten (althans hier in de omgeving) Dat betekent dat er veel over geklaagd werd en ze wél gehoor geven hieraan.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nu ben ik zelf iemand die al weinig zout gebruikt, dus dan is het echt net of je vergiftigd wordt bij veel zout.
Maar dit was écht té zout en ik denk dat veel mensen zich bewuster worden van het zoutgebruik bij alles. Overal zit te veel zout in sowieso en de voedselindustrie is overal bezig de voedselleveranciers hierop te wijzen en het terug te dringen. Ik meen ook te hebben gelezen dat KFC het sterke zouten dient te verminderen. Is dus al een teken dat de zoutpot te kwistig gehanteerd wordt hier.
amc
11 jaar geleden
Het is zeker niet overal bij de KFC zo. Wel is de kwaliteit heel erg verschillend. Ik ga naar een paar verschillende KFC's en bij de ene is het standaard lekkerder dan de andere. Maar ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat het heel erg zout was.