Waaraan kan je merken dat een kokosnoot niet meer vers is?

ik heb een kokosnoot gekocht, maar toen ik het vocht eruit liet lopen ging ik bijna over mijn nek van de lucht... het stonk heel erg!

Kan je alleen aan de geur merken dat het niet meer vers is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

geur en vocht spelen een rol bij versheid van de kokosnoot.
kijk naar de noot zelf: is deze heel, zonder barsten of scheuren. klinkt er geluid van het kokoswater in? zou het een goede moeten zijn., wslijk heb je een miskoop, terug ermee, je krijgt vast een nieuwe. voor nu is het wel erg jammer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om te weten of de kokosnoot vers is, moet u er even mee schudden. Wanneer ze een klotsend geluid maakt, is ze vers. Let er ook op dat de ′ogen′ (de plaats waar de vrucht vastzat aan de boom) niet beschimmeld zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.smulweb.nl/artikelen/138986/Kokosnoten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet uit ervaring dat dit niet altijd zo is. Soms klotsen ze heel fijn maar zijn ze gruwelijk goor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo eentje had ik dus... :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let er ook op dat de ′ogen′ (de plaats waar de vrucht vastzat aan de boom) niet beschimmeld zijn. Dat zal bij jullie het geval zijn geweest.