waarom heeft het vlees in de supermarkt met het keurmerk "beter leven" altijd maar 1 ster (behalve biologisch vlees dan) en nooit 2 sterren?

Toegevoegd na 7 uur:
of 3 sterren, ik weet wat de sterren inhouden maar kom ze niet tegen, jullie wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat is niet zo, ik keek vanmiddag in de folder van AH met de aanbiedingen voor komende week: P&E gerookte kipfilet 3 sterren; speklappen 2, chipolata 3; filet americain 3; gebraden kipfilet 3.
Dus je aanname klopt niet, niet alleen biologisch vlees heeft meer dan 1 ster.
Het kan wel zo zijn dat de supermarkt waar jij je boodschappen doet, ervoor kiest om alleen 'éénstervlees" aan te bieden - dat zal dan misschien met de prijs te maken hebben, of ze zijn bang dat het niet (genoeg) verkoopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke, ze zijn er dus wel met 2 sterren, daar was ik erg benieuwd naar. Idd zou mijn supermarkt er dan wel voor kiezen om 1 ster te geven (jammer). Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Omdat er verschillen zijn in de diersoorten en hen andere wensen en andere welzijnsproblemen hebben. Hoe meer sterren hoe meer problemen zijn aan gepakt.
Zie link.
Goeie vraag!

Toegevoegd na 51 seconden:
Sowieso kan je beter vlees nemen met 1 ster dan kiloknallers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat 'beter leven' eigenlijk betekent 'iets minder slecht dan heel slecht'. Het betere zit 'm dan meestal in de ruimte van het dier, maar vrijwel altijd worden de jongen direct bij de moeder weggehaald wat veel stress veroorzaakt en worden bij kippen de snavels onverdoofd afgeknipt. Dat 'beter leven' lijkt mooi, maar is nog steeds dramatisch, vandaar die ene ster.
paulus811
11 jaar geleden
omdat het vlees uit de supermarkt over het algemeen niet zo goed leven heeft gehad
hier zie je de kenmerken voor een 2 sterren stukje vlees

Toegevoegd na 3 minuten:
als je precies wilt weten hoe er met de dieren omgegaan word voordat je ze op het bod hebt liggen kan je dat in de volgende film zien,

de trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=5eKYyD14d_0

de film zelf:
http://www.bol.com/nl/p/food-inc/1002004010704694/