Bestaat er kauwgum zonder suiker en zonder zoetstoffen?

Dus ook geen natuurlijke zoetstoffen of wat dan ook, gewoon een kauwgompje dat naar mint smaakt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

Kauwgom van het merk Falim bevat geen suiker en ook geen zoetstoffen. Het is te koop bij veel Turkse winkels.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor de tip! Weet je toevallig ook of er kunstmatige pepermunt in de Falimkauwgum zit, of pepermunt gewonnen uit de pepermuntplant?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken die kauwgom van de turkse winkel, het smaakt niet zoet eerder bitter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt, die zoetstoffen zitten er normaliter dan ook niet voor niks in ;-)

Andere antwoorden (3)

Zeker, die kan u kopen in de dieetwinkels of waar er producten voor diabetici verkocht worden.
Normaal is er in het grootwarenhuis ook zo een afdeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor uw antwoord. Hebt u misschien ook een naam van het merk van zo'n kauwgum of van zo'n dieetwinkel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook zonder zoetstoffen? Waarom zouden diabetici iets zonder zoetstoffen willen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien zijn speciale producten voor diabetici ook helemaal achterhaald...
Peppersmith kauwgum
Niets smaakt beter naar munt dan munt zelf en dus heeft Peppersmith gekozen voor Pepermunt (Mentha Piperta) als enige smaakgever voor haar kauwgum. Als je de blaadjes van pepermunt perst en distilleert na de oogst komt er heerlijk ruikende olie uit. De natuurlijke menthol in de plant zorgt voor een verfrissende werking, precies wat je zoekt in kauwgum.
Als zoetstof gebruikt Peppersmith xylitol. Xylitol is niets anders dan houtsuiker (xyl is Grieks voor hout, denk aan xylofoon). De xylitol voor Peppersmith wordt gewonnen uit berken en beuken. Het grote voordeel van xylitol is dat het goed is voor je tanden. Xylitol breekt de bacteriën in je mond af en dat helpt gaatjes voorkomen. Daarnaast bevat het 40% minder calorieën en heeft het een lagere Glycemische Index dan normale suiker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op Peppersmith was ik zelf ook uitgekomen, maar zoals in de toelichting beschreven staat, ben ik op zoek naar een 100% suiker- en zoetstofvrije kauwgum (of dat nu kunstmatige of natuurlijke toevoeging is).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen zoetstof was de vraag!
Die bestaat zeker. Zo is er kauwgom van "Peppersmith" en die heeft geen aspartaam of andere gevaarlijke zoetstoffen. Hij bevat echter wel xylitol (zoals de meesten ook bij de reform/natuurwinkels) dit is echter minder schadelijk als zoetstof maar toch....
Er is nu ook een kauwgom die gezoet is met Stevia en de stevia is een plantje dus is het een natuurlijke zoetstof.
Hij is echter niet goedkoop en kost ca. €6.50 voor een potje met 50 stuks.
Is te koop bij www.desteviadrogist.nl

Ik heb hem zelf nog niet in de winkels hier zien liggen, maar is misschien ook bij de drogist of natuurwinkel te koop elders.

Bij mijn weten is er geen kauwgum die alleen mint bevat.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoetstof is zoetstof..
amc
11 jaar geleden
De afbraak van aspartaam in het lichaam zorgt ervoor dat in het lichaam methanol wordt aangemaakt. Ook zorgt het voor een verhoogde bloeddruk.
Deense wetenschappers hebben gerapporteerd dat er in een studie naar het drinken van dranken , gezoet met aspartaam, een verband is met te vroeg geboren kinderen.
In Italië kwam men tot de ontdekking dat aspartaam kankerverwekkend kan zijn en er zijn dermate vele vraagtekens dat de Eu hiernaar vervroegd onderzoek wil laten doen, zelfs 8 jaar eerder dan gepland.
www.aspartaam.nl/artikelen/ risico.html.
Het feit dat ook Coca-Cola aspartaam wil laten vervangen door een natuurlijke zoetstof als Stevia geeft al aan dat het spul niet koosjer is.
amc
11 jaar geleden
Je schrijft dat de schadelijkheid van methanol vervalt.
Elk grammetje gif dat in jouw lichaam ontstaat is er één te veel. Je gaat toch geen stof innemen waarvan je weet dat er een gifstof in jouw lichaam ontstaat? Dagelijkse inname
zorgt voor een stapeleffect en dan is het niet minimaal meer, volgens mij althans.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of aspartaam gevaarlijk is of niet: het geeft i.i.g. een hele vieze nasmaak.