welke muesli is (bijna) suikervrij, dus weinig calorieën? waar te koop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
calorieen komen niet alleen uit suiker dus bijna suikervrij zegt niets over de kcal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna suikervrij DUS weinig calorieën is niet helemaal zoals dat werkt, als je een product eet dat stijf staat van de koolhydraten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helmaal mee eens, minder suiker is niet minder calorieën! Koolhydraten bevatten ook veel calorieën. Bijvoorbeeld chips bevatten meestal geen suiker maar hebben we veel calorieën.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat de meeste chips geen suiker bevat? Dat klopt echt niet hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oorspronkelijk bestond muesli uit havervlokken, gedroogd fruit. Naar een idee van dr. Bircher-Benner. In deze tijd voegen fabrikanten vaak honing of suiker voor de gewenste zoete smaak. Als je in biologische/reformzaken op zoek gaat naar muesli zul je de daar suikerarme muesli treffen.
De supermarkten hebben vaak ook biologische muesli te koop. Wat belet je om het zelf te maken:gedroogde havervlokken+gedroogd fruit:abrikozen, rozijnen en noten/zaden naar keuze.
Niet eens zoveel werk en zeker suikerarm!

Het beste antwoord

Officieel hoort müesli geen toegevoegde suikers te hebben. Zodra dat wel zo is, moet het bijvoorbeeld 'krokante müesli' heten of 'müesli met vruchten' enzovoorts. Je kunt zelf op de verpakkingen kijken welke soort de minste suikers bevat.
Besef wel dat suiker niet de enige calorieleverancier is - als jij droge vlokken eet zonder iets erbij, krijg je óók calorieën binnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De mueslisoorten die bestaan uit geplette graanvlokken, rozijntjes en af en toe een nootje bevatten geen toegevoegde suikers en zijn dus calorie-armer dan de mueslisoorten met allerlei toeters en bellen, of krokante muesli.

Muesli zonder toeters, bellen en toegevoegde suiker heb je bijvoorbeeld van Zonnatura, maar ook de 'eigen winkelmerken' hebben altijd wel een variant 'kansarme knaagmuesli' in het schap liggen (voor veel minder geld).

Krokante muesli bevat de meeste toegevoegde suiker.

Toegevoegd na 1 dag:
Of je stelt je eigen ideale muesli samen bij de Muesliboys.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je iets minder knagen, laat de muesli dan een nachtje weken in de yoghurt bv.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ ik dacht ook meteen aan Zonnatura.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonnatura is nogal dubieus de laatste tijd, met de 'oploskruidenthee' die vooral uit suiker bestaat. Etiketten lezen is het devies!
Ik neem altijd gewoon de "kale" muesli, zonder toevoegingen en te koop bij de reformwinkel of biologische winkel. Zelf doe ik daar gedroogde cranberrys, abrikozen en notenmix bij. Op de vruchtensuikers na suikervrij (je kunt er natuurlijk ook nog voor kieze deze weg te laten) en superlekker!!!!