Hoeveel hapjes en drankjes moet ik in huis halen voor 5 meiden?

Hoi allemaal, ik houd binnenkort mijn verjaardag. (16) Dit wil ik klein houden en alleen met mijn beste vriendinnen vieren. Met mezelf erbij zijn we met 5 meiden. Hoeveel moet ik halen qua hapjes en drankjes? Ben zo bang dat ik misschien te weinig koop.. Iemand een idee? Alvast heel erg bedankt, liefs Rachelle

Toegevoegd na 6 minuten:
Misschien ook wat voor hapjes?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je je frisdrank en eventueel zwak alcoholhoudende drank koopt, kun je met de winkel afspreken dat je de ongeopende flessen terugbrengt, zeker bij slijterijen gebeurt dit met regelmaat, voor de hapjes koop je lang houdbare ingrediënten en dingen die in het gezin ook gegeten worden, dan is het in beide gevallen niet erg als er iets overblijft, meiden drinken over het algemeen niet zoveel, je kunt het hen ook vragen, wat ze graag eten en drinken, reken op 1 glas per 3 kwartier.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat voor hapjes:
bitterballen, kaasblokjes, augurkjes met boterhamworst, asperges met ham, borrelnootjes, chips, cocktailworstjes, minitomaatjes, komkommerschijfjes.
Al die mogelijkheden is wat overdreven, dus maak je keus, als het erg warm is, is het ook leuk fruitspiezen te maken, combineer dan verschillende kleuren fruit, snijdt ze in stukjes en rijg ze aan een sateprikker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze komen natuurlijk niet om aan te sterken, dus als je ervoor zorgt dat je knabbelspul in huis hebt (1 grote of zo'n zak met mini zakjes chips, zakje borrelnootjes, pinda's of studentenhaver en dergelijke, heb je al iets wat je in schaaltjes neer kunt zetten.
Voor de slanke lijners (en het hapt ook lekker weg)zet je wat rauwkost op tafel (geschrapte hele worteltjes, reepjes komkommer, bleekselderijstengels, kerstomaatjes, radijsjes enz.) en een lekker dipsausje erbij.
Doe daarvoor in de keukenmachine ;
1 stukje komkommer, stukje paprika, gesnipperd uitje, augurkje, a'dams uitje, wat zuur hiervan, kruiden naar smaak en yogonaise. Mix en snij alles fijn, klaar.
Je kunt natuurlijk ook alles met de hand kleinsnijden als je geen keukenmachine hebt.

Zo heb je al heel wat op tafel staan, waarvan steeds gegeten wordt.

Lekker is ook een kaasplateautje. Op een plank een stukje Brie, een kuipje Boursin, stukje roomkaas met ananas , gember of whatever je lekker lijkt en een peperkaasje ofzo. Zet erbij een mandje stokbroodjes, toastjes of cräckertjes en leg er kleine mesjes bij. Evtl. kan je er ook nog bakjes salade bij zetten zoals krabsalade, selderiesalade enz. Maak een keuze hieruit, er zijn er zoveel in de winkels.

Je kunt voor later als er genoeg geknabbeld is, overgaan op een schaaltje met plakjes worst, blokjes kaas, zoetzuur
zoals augurkenplakjes en uitjes met prikkertjes erin
en mosterd om de kaas en worst in te dippen.
Dit voor als een kaasplateau je niets lijkt.

Ook een optie; later op de avond cocktailworstjes warmen of mini gehaktballetjes in de magnetron en hierbij wat chilisaus of zo om te dippen en mosterd natuurlijk.

Ook lekker is het om een lekkere vruchtenbowl te drinken
of Sangria. Kan je kant en klaar kopen, doet het in een kan en doe er wat sinaasappelschijven, citroenschil, perzikpartjes ofzo in. Ziet er heel gezellig uit.
Als je een paar flessen frisdrank of pakken sinas of ander vruchtensap hebt is ruim voldoende.

Je hebt sneller teveel dan te weinig hoor. Maak gewoon een keus uit de opties en misschien schiet je nog wat anders hierdoor binnen. In elk geval, een leuke avond toegewenst!
amc