Hoe kun je zonder al te veel gedoe een koekje of iets lekkers afslaan?

Ik ben tien kilo aangekomen, maar door mijn lengte en smalle bouw zie dat op het eerste gezicht niet zo. Maar ik wil wat afvallen, want ik voel me er niet prettig bij. Alle kleding knelt. Als ik iets afsla, krijg ik steevast te horen: ach, jij kunt het hebben, hier neem aan. Of stel je niet zo aan, je wilt gewoon horen dat je dun bent. Een vriendin (die zelf nogal zwaarlijvig is) werd gewoon ronduit kwaad.

Soms hebben mensen speciaal wat lekkers gekocht als ik langs kom en ik wil ze niet teleurstellen, dus neem ik het toch maar. Hoe kun je dit met goed fatsoen afslaan?

11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon niet in discussie gaan, nee zeggen en het daarbij laten. Jij bent niets verplicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon 'nee' zeggen. Ergens op bezoek gaan wordt echt niet gezelliger door taart of koek, geen idee waar mensen het vandaan halen om te zeggen dat het 'ongezellig' is om nee te zeggen.

Het beste antwoord

Realiseer je, dat jij niemand rekening en verantwoording hoeft af te leggen.
Dus als jij niet wilt, dan zeg je dat vriendelijk en hou je eraan.
Als mensen er zelf voor kiezen om kwaad te worden om zoiets, dan is dat aan hun.
Hou het bij jezelf, en laat je door niemand dwingen. Want dát is, wat mensen doen, als jij het ze toestaat.
Het getuigt van onfatsoen, als mensen je willen dwingen ;-)
Heel veel succes!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens! Perfect antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel, ook de andere +sers!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Je wordt soms niet goed van dat opdringen,dit zie je ook vaak met alcohol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank.
Helemaal met je eens. Het is op vele vlakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Xibel.
Het is inderdaad heel lastig als mensen je zo benaderen.
Maar in mijn antwoord staat ook, dat JIJ (algemeen gesproken) het die mensen toestaat om JOU te dwingen: je geeft namelijk gehoor aan hun dwang door, zoals je vriendin, toch te gaan roken. Dat is niet de verantwoordelijkheid van de buurvrouw, maar van je vriendin ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is moeilijker zonder steun dan met, maar m.i. zeker niet onmogelijk.
Je laatste zin onderschrijf ik totaal niet.

Andere antwoorden (7)

Nee dank u.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook met dat bijltje moeten
Hakken.

Zou gewoon vertekken hoe je er over denkt. Vaak begrijpen ze het wel.

Zelf heb ik ook een pinda allergie, daar kan ik ook gebruik en misbruik van maken bij onbekende mensen.
Vooral als ik niet weet als het er in zit als ze me iets aanbieden.
Dan sla ik het af, niet om de allergie
Maar gewoon voor het lijnen.
Je kunt dan het afvallen ontwijken en scheelt veel uitleg en mening van een ander
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bovenstaande en: als je het een keer gemakkelijk wilt afslaan zonder dat je een heel verhaal hoeft te vertellen dan kan je gewoon zeggen dat je net gegeten hebt en propvol zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg altijd dat ik het niet lust, dat is echt zo en niemand doet daar moeilijk over, al wordt er wel eens om gelachen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ergens aangekondigd op visite gaat
dan kun je bij het maken van de afspraak al heel
duidelijk zeggen dat je geen "lekkers" wilt: echt niet!

Voor de rest is het een kwestie van "nee" leren zeggen.
Dat schijnt soms moeilijk te zijn, maar het moet wel
om duidelijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand bvb aan je vraagt wil je een koekje en jij wilt het niet, Want je wilt dus bvb afvallen moet je leren om 'nee' te zeggen. Als je echt wilt afvallen dan zou je daar maar mee moeten beginnen. Overig kun je nog op internet kijken voor afval site's bijvoorbeeld deze : http://www.gezondheidsnet.nl/alles-over-afvallen/advertorial/7818/snel-en-gezond-afvallen

Realiseer je wel dat blijdschap boven gaat. Al eet jij veel snoep en je vind het lekker maar je wilt met tegnzin afvallen, Doe het dan niet! Doe waar je je happy bij voelt ;).

Je hoeft alleen maar 'snel afvallen' in te typen en je hebt veel reseltaten bij Google.

Alsjeblieft..
Lizza.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet het niet eten als je, je er niet goed bij voelt,
als jij het niet wilt moet je het ook niet doen!
ik begrijp dat je het moeilijk vind,
om beleefd tegen iemand te zeggen
dat je het niet hoeft maar probeer het toch!!
je kunt bijv. zeggen:
1. nee dank u
2. nee srry heb geen trek
3. ik heb net al gegeten srry
4. o lekker maar ik sla deze keer wel even over!
5. nee dankje maar ziet er wel lekker uit!

eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat je zegt!!
denk aan:
1. beleefd blijven
2. geen raar gezicht trekken of wat dan ook
3. een gwn srry nee dankje ofzo zeggen
want als het een vriendin is dan begrijpt ze je toch wel?
en als je gwn vertelt waar je mee zit!!
dan hoort een egte vriendin je gwn te helpen,
en als ze het egt onzin vind!!
dan leg ze het uit, en hoeft ze niet boos te worden!!

veeel succes ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt en ik je nu verder geholpen heb met je probleem?